chapter 20; God created me with love.

02 March 2011

Kenangan lama muncul kembali

Assalammualaikum.

Lepas dah ada entry ni, semalam kena lagi. Kali ni salah diri sendiri. Lepas dah kenyang menyumbat ketam masak cili, sotong goreng tepung, tomyam campur, kailan ikan masin, kerang bakar dan nasi, kepala aku jadi tak tentu arah. Terasa pening ya amat! Terasa khayal tahap penagih dadah 5% lagi nak dapat HIV malaria.

Dalam kereta lepas makan semalam, aku belehak tak berhenti-henti. Alhamdulilah. Tapi terasa nak muntah semua ada, sebab terlampau sumbat ikut nafsu kuda-kuda banal. Aku cakap yang aku nak muntah, semua buat muka tak tau. Semua buat hal sendiri. K, fine.

Lepas tu mama suruh aku turun beli barang dapur sikit dekat kedai India dekat dengan rumah aku. Kedai tu dah macam rumah kedua aku dah. Tiap hari menghadap ja muka India tu. Berbalik pada cerita asal, aku teruskan perjuangan cari colgate kayu sugi, teh uncang dan oreo.

Lepas dah jumpa colgate kayu sugi dan oreo, aku pi tanya la auntie tu teh uncang takda ka. Tapi aku terkeluar ayat lain. Seperti biasa, ada orang dekat situ.

Aku : Auntie, TEH UNTANG ada tak?

Tapi aku rasa auntie tu tak dengar kot. Dia seperti biasa saja. Malu tak terkata. Tapi aku tau ada orang tengah gelak. Dasar..

Kbye!

No comments: