chapter 20; God created me with love.

22 May 2012

Tidur awal

Assalammualaikum.

Lately aku suka gila tidur awal. Tak macam dulu. Dulu pukul 4am tu kira awal lagilah. Tidur pukul 5.30am, pukul 10.30am baru gegeh nak bangun. Tu pun bangun sebab abah yg tolong kejutkan. Kalau lagi lambat, sampai pukul 12pm la jawapnya.

Memang tak bagus pun kan?

Jyeah. So, bermula hari apa ntah aku tidur awal gila. Pukul 9.30pm macam tu. Mengantuk tahap apa pun taktau lah kan? Hahahaha. Then dah tidur 9.30, bangun pun 6.30am. Of course lah sempat ber-subuh sebentar. See, nampak berbezaan? Ke arah kebaikkan kan? So syukur alhamdulilah--

So now, aku nak start tidur awal & bangun awal. Its feel so fresh. Boleh ber-subuh & bersahur.

Like today, 1st Rejab. Aku puasa ganti. So tinggal lagi 8 hari lah nak puasa ganti ni. Yeah i can do it i can do it! *self motivate*

People keep questioning me "Kenapa tidur awal gila?", but seriously guys, i don't have a solid answers for that.

Hmm. Change topic. Semalam bebudak praktikal abah datang rumah hantar gitar & main dengan kucing la apabenda. Aku malas nak join sekali sebab ada budak mana ntah yg aku tak kenal ada sekali dengan depa. So duduk dalam bilik jela.

Tak sangka pulak tu pertemuan kitaorang yg terakhir sebab masing-masing nak balik kampung. Lepas raya kot mungkin dorang sambung study kat polimas sini. Tu pun bukan under abah dah sebab depa dah habis praktikal dengan abah. Seriously, aku rapat gila dengan dorang. Bebudak praktikal abah kali ni yg aku paling rapat pun. Sedih tu takyah cerita la (tapi still act macho) hahahaha.

Hurm. Take care guys. Memang aku anggap macam abang-abang aku dah. Dulu lunch sesama, datang rumah melepak, main kucing, abang nizam yg tolong aku download itunes, ajar macam mana guna iphone. Macam-macam lah kenangan.

Take care & jangan lupakan kami.

*lap hingus* :-p

Btw, selamat berpuasa kpd diri sendiri & semorang yg berpuasa pada 1 Rejab. Rejab ni bulan Allah tau. Bulan istighfar.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud; “Rejab bulan Allah, Sya’aban bulanku (Nabi Muhammad SAW), Ramadan bulan umatku”.


Selamat menjalankan amal ibadat guys! Semoga ibadat kita diterima oleh Pencipta kita. Amin. Bye!

No comments: