chapter 20; God created me with love.

16 May 2012

New born

Assalammualaikum.

Okay post title kali ni memang takda kena mengena pun pasal kelahiran baru ke hape. Saja nak letak new born tu sebab ayat tu yg terkeluar poink poink dari otak ni. Hehehehehe ^^v

How are you guys? Ada sihat? Ada baik? Sudah makan? Sepuloh dupoloh penoh? Ok takda kena ngena -__-

Seronok tengok kawan-kawan yg lain bersiap sedia nak pi ke universiti masing-masing. Sedangkan aku hanya tersadai kat rumah, buat kerja rumah tanpa henti. *lap airmata* tsk tsk tsk :'(

InshaAllah kalau ada rezeki aku pun dapat kan, rezeki Allah tiada yang menduga.

Cer tutup cerita bab further study ni, menyampah pun hade :O


----

By the way, selamat hari guru kepada semua guru yg ada kat Malaysia & cikgu-cikgu yg pernah ajar saya. Hiks. Jasa kalian memang Allah saja mampu balas. Aum.

Kepada cikgu tadika, terima kasih sebab dulu selalu bubuh makanan lebih kat kami semua. Kanak-kanak ribena macam aku & yg lain memang makan kuat. Hurm hurm sampai sekarang. Teringat lagi masa tadika dulu, sapa yg berjaya hafal apa-apa surah akan dapat sticker kartun.

Aku selalu dapat. Penuh je dekat beg aku tampalkan tetiap hari. Auw sticker tu semua menceriakan lagi hari-hari aku ke tadika. Hikhikhik ^^y

Cerita pasal cikgu sekolah rendah lak. Masa darjah 4, 5 & 6 ada cikgu tu memang semua budak-budak yg kurang cerdik Math macam aku tak suka tahap 8965235 juta kat cikgu tu sebab cikgu tu selalu cubit/belasah bebudak yg tak buat kerja rumah & failed dalam exam.

Kalau lepas habis exam, moment yg paling cuak bila dia nak bagi result Math la. Aku pernah sampai tergigil sebab tengok badan dia menghala ke aku sambil buat muka bengis datang bawak kertas Math yg sememangnya failed tu. Tsk tsk tsk. Sedih betul otak jadi biol kalau bab math ni :'(

Pernah satu hari tu dia datang check kerja sekolah. Nasib baik dia pi check kat bebudak laki dulu so bebudak laki jangan harap korang nak siapkan secara spontaneous macam aku k. Hahahaha (gelak riak >.<) Masa dia tengah ronda sambil check tu, dekat Muizzudin ni lah dia check paling lama. Muiz ni badan chubby-chubby comel gittew, anak polis. Muiz tu takyah keluaq makan la lepas tu sebab dah kena suap penumbuk, cubitan gergasi & penampar. Kesian kan? Yeah I know.

Sambil tengok Muiz kena, tangan aku cepat je copy kerja sekolah yg cikgu Salmah bagi. Hahaha dalam kalut ada je nak selit moment-moment tengok orang dibelasah. Aku pun taktau hantu apa yg merasuk cikgu Salmah masa tu. Dia geram sungguh kat Muiz. Mungkin pasal pesen saiz badan sama kot. Muehehehehe ><

Cikgu Salmah tu chubby gak orangnya. Kiranya kalau ukur saiz badan dia tu memang ngam dengan dua meja kelas aku. Hahaha. Aku takleh tengok muka dia, sebab aku teringatkan makteh aku. Muka sebijik macam dia. Nightmare sangat~ Kikikikiki *gelak tak ikhlas*

Ok dah la cerita pasal cikgu tadika & sekolah rendah. Cikgu sekolah menengah aku takmo cerita sebab malas nak taip dah muehehehehe moleh macam tu? K.


So, selamat hari ibu & selamat hari guru buat mama saya yg selalu jadi guru utk alam remaja saya. Acewah.

So, goodbye, and do take care.


feel free to follow me on my twitter : @atynroslan_



No comments: