chapter 20; God created me with love.

22 May 2012

Politics & ...

Assalammualaikum.

I may hurting others feeling by this entry. I'm sorry. If you don't have any strength to read this, just leave.

Nowadays, banyak orang yang mempetaruhkan agama atas dasar politik. Aku sedar. Dan aku juga sedar yang ada orang sekeliling aku sedar perkara ni.

Contoh, kalau nak "ber-agama", you should masuk this party politic, that party politic and nah, now you can ber-agama. Yes, its happen around me.

And then bagi pandangan aku yang tak seberapa ni kan, no need to masuk that party politic, this party politic untuk ber-agama. You already have your own agama and you don't need a 'politic' to support it. Am I right?

Aku tengok dekat facebook/twitter/blog and something(s), kalau orang tu post apa-apa soal agama mesti akan ada sorang dua umat manusia yg kononnya 'peka' masuk conversation tersebut dengan ayat berbaur politik. Please weh, jangan batak sangat dengan politik.

Yeah i know politics is the most important things in any country. But please, jangan campurkan soal politik dalam agama.

Bagi pandangan aku yang tak seberapa ni, takyah nak campur adukkan yg mana politik & yang mana ke-agama-an. There's no point for me, guess.

Sorry kalau entry ni buat orang terasa but i can't stand laike this anymore. Nak ber-agama sikit mulalah nak politik bagai.

Dan aku jugak nak gelak bila tengok bebudak bawah umur masuk campur pasal politik. Sayang, sila sabar sampai umur kamu tu cecah 21 tahun & pergi mengundi k. Cakap saja sekarang tak guna, takda sapa perasan sebab orang tengah sibuk nak ber-PRU. Hehehehe

Mohon Kedah dah boleh tukar kerajaan utk PRU akan datang. Tunggu umur aku 21 konfem pergi mengundi. Jyeah! ~(._.~) (~._.~)

Bye.


No comments: