chapter 20; God created me with love.

04 April 2012

Bercinta lepas kahwin lagi syok k

Assalammualaikum.

I am single person. I just live my life with my family, friends & cats and I wish someday I'll meet someone special in my life, InshaAllah. Someone that I can act my silly with, someone who treats me very well & love being with me than anything. I wish I could meet him as soon as possible.

Okay, switch on to Bahasa Malaysia.

Ia mudah dipahami k.

Kadang-kadang aku tengok couple or pasangan yang dah tunang, asyik contact each other tak berhenti sat and aku rasa macam

"Annoying gila wei, nanti lepas kahwin awak akan hidup selama-lamanya dengan dia. Awak akan habiskan masa awak dengan dia. Setiap saat awak akan tengok muka dia. Selama-lamanya!"

Kalau jodoh panjang la.

Manusia takda yang lahir dengan perasaan yang sempurna. Macam mana satu hari nanti awak (rujuk : yang berkepit sepanjang masa tak kira secara mesej, call & jumpa) tiba-tiba terasa bosan dengan pasangan masing-masing? Sebab sebelum kahwin dah spent time together macam gam & kertas, now rasa boring.

Okay, bab perasaan ni memang tak boleh tolak tepi.

Aku pun takut jugak nanti nak decide yang mana betul-betul bakal suami aku (cakap bab suami pada usia 18 tahun ni agak freak jugak eh?). Tapi jangan risau, sebab Allah dah tentukan siapa jodoh kita masa kita dalam perut ibu ketika berusia 4 bulan. Sangat pantas kan?

Tapi something really awesome akan terjadi bila kita bercinta lepas kahwin, iaitu masa untuk kita kenali pasangan kita amat panjang, sampai ke akhir nafas. Sweet kan? Tak payah gaduh soal cepat bosan dengan pasangan kita.

Bagi aku la kan, kalau nak couple tapi dah pasang niat nak jadikan partner kita tu betul-betul halal dalam hubungan memang senang, iaitu jarang contact dengan sidia. Serious aku tak suka jenis kena mesej sepanjang masa, dalam 1 jam kena call tanya 'buat apa tu?'.

No need bro/sis.

Macam tadi la kan, aku terbaca status dekat FB yang si boyfriend baru putus sebab si girlfriend asyik marah sebab si bf dok kalut main game DOTA dan tak sempat reply mesej, terus putus.

See that? Perempuan macam tu mengada teruk. Aku tak suka. Tolong jangan desak partner awak.

Ini balas mesej lambat 2 atau 3 minit mulalah 'karang' ayat mintak putus. Pergi meninggal.

So sesapa nanti yang 'ter'jadi pasangan saya, jangan risau, awak nak main game sampai lebam pun takpa, saya tak kisah. Sebab saya tau perasaan orang main game tetiba kena kacau sebab saya pun suka main game. Ahahahaha.


Dan saya tak harap pun yang kita perlu mesej sepanjang masa. Cukup awak bagitau benda yg sebenarnya awak nak buat dah cukup. Keluar lah dengan kawan-kawan lelaki atau perempuan pun dan saya takkan kisah sebab saya pun ada kawan lelaki dan harap awak pun tak ambil kisah kalau saya nak keluar dengan depa semua. 


Deal sayang?

Okay awkward, sebab note ni semua untuk BAKAL BOYFRIEND saya.

Forever alone. Damn. FUUUUU

No comments: