chapter 20; God created me with love.

10 April 2012

Duit dan sesuatu

Assalammualaikum.

Semalam aku pi kerja balik dekat kedai buku tu. Okay jap jap jap, bukan masuk kerja balik or what, cuma pi tolong bos sebab bos call aku suruh datang tengokkan kedai dia jap sebab dia nak pi Penang. Kak ipar's mother tu nak mati dah katanya.

Aku bukan nak kurang ajar, tapi apa yg dia cakap tu la aku tulis balik dekat sini. Hahaha.

Pukul 12.30pm dia call aku, aku lak baru selesai masak sayur sawi goreng dengan telur, ikan masak kicap & ikan rebus untuk abah. Hehehehe.

Bos : Tyn ah tyn, boleh datang kedai tak harini? Sebab saya dengan bos laki nak pi Penang. Kak ipar saya nak mati dah.
Me : Oh okay. Nak tanya abah dulu sebab takut dia takleh hantar.
Bos : Takpa, kalau dia takleh hantar, saya pi bawak kamu datang sini lah.
Me : Okay nanti saya bagitau lain.
Bos : Okay bye.

Lepas tanya abah, abah lak takleh hantar sebab kaki abah sakit akibat main badminton malam tu. Haiya.

Lepas tu baru teringat si Pikah. Dia nak pi kelas menjahit pukul 2. Bolehlah suruh dia datang ambik. Dia pun setuju. Aku call bos la yg aku boleh datang tolong dia.

Lepas makan & mandi, Pikah datang menjemput. Terima kasih weh. Sayang hang sangat--

Dah sampai tu bos suruh aku photostat natang apa taktau sampai 57 set. Haiyo penat. Dahla malam tu aku tidur lambat, pukul 3.30am kot sebab tunggu Darkness Falls pukul 4.25am. Siap set alarm lagi, padahal haram tak bagun pun sebab mengantuk sangat.

Okay, back to the story. Lepas tu pukul 5.30pm tu bos cakap dia tak jadi pi Penang lak sebab mak dia tak bagi pi takut yg tengah nazak tu sedih nanti. Okay fine okay fine, aku yang mengantuk tahap super girl ni siapa nak jawab? Haaa? Haaa? Kau hado? (tetiba) Hahaha.

Pukul 7.10pm tu bos cakap dia nak pi Penang lak. Adoi mana satu ni? Kenfiuzzzzzz i. Hihihi. Then conclusion dia, bos perempuan ja pi Penang, bos laki stay dengan kami. Heh, ponat ja den datang kedai tu.

Masa nak balik bos laki boleh lupa bagi gaji dekat aku. Aku ingatkan dia lupa terus. Takkan aku nak mintak, malu leww den. Hehehehe.

Pukul 11pm macam tu bos perempuan hantar mesej "Sorry tyn, tadi bos laki lupa bagi sama kamu gaji~"

Oyeah bebeh, peluang dapat gaji tu corah (cerah). Nanti nak pi kedai tu buat-buat ungkit pasal gaji lew. Konfem dapat.

Hahahaha.

Gelak part atas tu makna kata aku takda apa nak ceghita dah. Hehehehe.

Weh sesapa ada twitter, maghi ler follow awok, @atynroslan_

Bye sayang sebab sudi baca!

Dengan along. Kayuh gerek sehhh :p 

No comments: