chapter 20; God created me with love.

27 January 2012

Dilayan seperti anak raja

Assalammualaikum.

Aicewah post title gempak tak? Hihihihi okay, sebelum apa-apa aku nak wish Selamat Menyambut Tahun Baru Cina 2012 kepada semua yang beragama Buddha, bermata sepet dan ber-dailek 'nyeeeeepun aduyai'.

Puas makan limau? Tak puas okay! Limau kali ni macam sikit ja aku dapat sebab bila nak makan, abah akan mintak sikit. Tak puas k. So aku decide makan senyap-senyap bawah katil. Tskk tsk tsk sedih ok.

Tadi macam biasa aku pergi kerja pada masa yang biasa la kan, pukul 11am. Tengok-tengok kedai dah buka. Terkejut juga ingatkan aku yang lambat, padahal aku yang first datang. Masa nak masuk kedai tu boss tarik tangan aku dengan penuh kasih sayang (aicewahhhhh kemain), lepas tu dia hulur sampul merah. It's angpau! Hahaha dengan aku yang kekurangan duit ni, dapat angpau boleh tak awak semua bayangkan? Pheew!

Tak lupa sebut, alhamdulilah.

Lepas tu layan customer yang tak kurang hegehnya harini tapi aku tahan ja jebat oi. Tambah budak sekolah yang datang ke kedai dengan kawan-kawan depa. Mengada tak terkira. Menyampah pulak aku. Tapi aku tahan, aku sabar. Kalau korang ke kedai aku dan aku ikut setiap pergerakkan korang, jangan marah. Itu tugas aku.

Tiap-tiap tengahari memang boss akan tanya aku nak makan ke tidak. Selalunya aku takkan makan la. Sebab takda makanan yang best-best dekat situ. Sedih tak? Yang ada Dr. Rozmey ja. Back to the story. Tadi boss tanya "Atyn, you nak makan tak?", aku jawab tak. Sebab aku dah makan nasik yang abah belikan. So dah kenyang.

Selalunya boss akan marah sebab aku takmo makan. Tapi harini tak pun. Tadi masa Ira (rujuk : budak kerja) nak makan, boss cakap makan sikit ja sebab kitaorang nak makan kat luar, boss nak belanja. Kedai kena tutup awal untuk tuah katanya. Rejeki jangan ditolak ye anak-anak.

Dalam pukul 3.40pm kedai tutup sebab nak pi makan. Makan dekat pizza. Makan kenyang gila. Tak lupa, alhamdulilah. Makan, gelak, makan, gelak, belehak (rujuk : sendawa kot), gelak, kenyang dan pulang. Boss hantar balik lepas tu. Bertuahnya aku dapat boss macam ni. Seriously. Terima kasih Allah.

Depa sangat caring, tak kedekut, lawak, baik baik baik baik baik baik baik baik baik baik, handsome & cantik too.

Hihihihihii nak tau dak dalam angpau tu ada berapa ringgit? Cupppppppppppppp takleh habaq la. Hihihi okay sampai sini ja. Tak larat nak taip dah. Esok kerja. Awhee!

Bye, take care of yrself k.

*hugs*

No comments: