chapter 20; God created me with love.

20 December 2011

Perihal Jiran #2

Assalammualaikum.

Okay lama tak aku tak update? Salahkan twitter please. Semua perasaan aku, aku luahkan dekat sana. So takdalah aku nak update kat sini kan?

Sekarang aku buat kerja sambilan. Petang-petang ja penuhlah budak-budak dekat ghumah aku. Yang bakal jadi mak budak pun ada jugak sebab tak reti bahasa inggeris. So aku tolong ajarkan jelah memandangkan dekat taman perumahan aku, ahli ghumah aku ja yang reti berbahasa omputih ni. Yang lain hancur.

Bukan nak riak ataupun perasan comel padahal hakikat aku memang comel. So what?

Aku ambil kerja ni secara percuma. Takyah bayar, kau duduk diam situ lepas tu buat apa yang aku suruh. Kalau mengaji dengan aku konfem 2,3 tahun semua berlepas ke Melbourne buat kerja kontrak dekat sana dan membawa pulang kereta hebat seperti Kancil berturbo & Proton Saga lama yang penuh dengan lampu.

Okay lettew. #sigh (ingatkan twitter hash tag dekat sini)

Kesian juga kat dorang. Orang lain sibuk berbahasa asing, dorang hanya mampu ternganga dan membelek kuku seolah-olah tiada apa akan terjadi. Abah cakap ajar dorang jela, pahala. Aku tahu. Sekarang ni manusia boleh buat apa saja untuk pahala dan juga wang. Termasuk meminum air kencing tikus supaya menjadi lebih waras dan mampu tersenyum tatlaka kambing hitam memungut rumput di halaman ghumah masing-masing.

Kfine aku merepek teruk kan? Sebab aku takda idea dah. Seriously.

Point is, aku nak cakap sempena aku dah habis spm dan juga tengah goyang kaki rileks saja, baik aku buat kerja berpekdah seperti mengajar budak-budak tu inggeris secara percuma. Tu ja.

Kbai.

No comments: