chapter 20; God created me with love.

28 October 2011

Jiran tetangga membawa berkat, tetiba.

Assalammualaikum.

Alhamdulilah keluarga aku baik dengan semua jiran-jiran aku. Macam tu jugak depa, depa pun berbaik-baik dengan kami se-famili. (Okay ayat macam haram "se-famili" tu).

Aku hidup dekat taman seri aman ni dari aku baby lagi. Kira masa dalam perut mama pun aku dah pun berada dalam rumah dekat taman seri aman ni. Taman aku femes sebab india. India ramai. Nama taman ni dulu bukan Taman Seri Aman (TSA), tapi Taman Dato Osman Aroff.

Aku tak kisah sangat pasal india ramai. Sorry kalau post kali ni agak racists tapi sebenarnya ramai dah yang racists ni. Kawan-kawan aku kalau nak kutuk indian mesti akan sebut nama aku. I don't know why. Tapi yang pasti, Ingat india, ingat aku. Bododddddd. (Tak typo pun, jangan bahan aku)

Bagi depa (baca: kawan-kawan aku yang hot) macam loser gila hidup dekat taman aku. Sebab ramai india. So what? India dekat taman aku handsome-handsome belaka. Kalah Justin Bibir tu. Lagipun kami hidup boleh dikatakan agak sepakat la. Kalau jadi apa-apa, semua nak datang membantu. Tambahan masa banjir. Ingat banjir tu hampeh ka? Banjir boleh mengeratkan silaturahim tau. #jeling


Aku kadang-kadang pikiaq jugak kenapa perlu pandang rendah kat India, this question for my friends of course. Bagi aku kita macam sama ja. Cuma agama & adat berbeza-beza. But please tak payah la nak perlekehkan mereka macam tu. 

Okay stop cerita pasrah pasal dorang. Aku nak cerita pasal deepavali baru-baru ni. Hell yes memang hebat gila perayaan depa. And i'm so grateful because i'm living in this area sebab aku boleh seronok beronok-ronok sambut raya depa. 

And i guess perayaan depa paling meriah sebab penuh dengan bunga api. Malam raya depa, pukul 11.30pm kami jiran-jiran melayu and chinese dah berkumpul ramai-ramai nak tengok bunga api yang memang akan berlangsung selama sejam. Seriously bro. Tak tipu.

Aku sampai tak larat nak record dah bunga api tu, macam boring sebab tiap-tiap tahun akan tengok. Jeles? Sebab dekat taman kau takda kan? Sebab taman kau orang mana nak ber-sosial. Balik kerja masuk rumah. Jogging pun dalam rumah. Bhahahaha! Okay aku menghina gila. Tak bermaksud pun. Hmm bermaksud jugak la sikit.

So aku nak menyeru (lebih dari Perdana Menteri ja pun) supaya kita hidup saling berkasih sayang. Even lain agama dan budaya, tapi apa salahnya kita merapatkan silaturahim. Aku bersyukur sangat sebab dapat jiran-jiran yang awesome macam ni. Semoga hubungan kita semua still warm like this. Ameen!

#Rindu maruku Siva masa hari raya Aidilfitri haritu. Yes, dia yang buat, no, i mean his mother la sebab dia lelaki. 

Teehee!
tertanya jugak takda size yang lagi besar ka? 

Okay guys! Byebye! 

No comments: