chapter 20; God created me with love.

05 September 2011

tifur sefing terfanggu?

Assalammualaikum.

Okay tiltle memang macam sedih sebab post yg saya nak cerita pun sedih semacam ja. :'( Nonono, don't cry baby (bajet gediks ada orang nangis sekarang).

Hahaha. Padahal nak cerita pasal tidur siang saya selalu terganggu. Awak semua tahu betapa pentingnya tidur siang untuk golongan remaja macam saya ni? Saya kena tidur siang at least 1 jam sebab mata saya takkan mengantuk bila saya nak study pada belah malamnya. Amboi, macam tips ambil ujian motorsikal. Kihkih (gelak sambil suap tart nenas yang superb sedappppppppp ni)

Tadi masa tidur, abah saya kejutkan saya sebab nak tanya apa username internet ni sebab tadi internet ada masalah sikit. Bila saya keluar dari bilik, saya macam orang yang tak diperlukan lagi sebab abah ignore saya 100% sebab dia dah dapat username tu. Jadi kenapa perlu panggil saya? Kenapa?! Kenapaaaaaaaaa?! (menjerit sambil berlari keliling rumah)

10 menit kemudian, abah panggil saya lagi sebab suruh saya kuncikan pintu rumah. ARGHHH! Rasa macam nak menjerit dekat telinga abah yang saya ni terlampau mengantuk and i need some rest! Oh gosh, memang sangat menguji saya yang lemah semangat ni. (pengsan)

Bila saya masuk ke bilik, saya kunci pintu bilik, saya nak menyelam di katil empuk kalah tilam Vonno tu, tetiba talifon berbunyi ring ring ring! Oh em gee! Whats next? Can you explain for me?! Pernah rasa bila kita baru menyelam katil selama 3 saat, satu panggilan macam kecemasan kedengaran? Masa tu rasa macam nak meraung!

Bila saya bangun secara pantas seperti kilat yang sungguh menakutkan tu, saya terus pi cari talifon tu. Ni masalahnya bila ada talifon cordless, lepas guna letak merata. Salahkan Encik Roslan lah! Masa dah dapat talifon tu, yang talifon rupanya mama saya. Dia tanya soalan macam-macam. Saya akhiri dengan "Ma, adik nak tidoq ni". Hahaha.

Eh belum! Saya akhiri perbualan kami dengan

"Ma, tolong topup sat nah, ekekeke". 


Lepas tu saya kembali menyelam. Lepas setengah jam kemudian abah kejutkan saya untuk check internet boleh ke tak. Dan sampai sekarang saya menghadap pc berhabuk ni.

Thanks sebab baca. MWAH!

2 comments:

fathiah said...

hahaha. cam2 hal nak tido. maksudnye, xyah tido la tu. huhuhu :D

Atyn Roslan said...

FATHIAH : tula pasal. sedih la jadi cemnik. ='P