chapter 20; God created me with love.

02 September 2011

Kenangan pahit

Assalammualaikum.

NAHAI title sangat tidak boleh blah. Anda semua boleh ambil sorang satu belanga goreng telur tu untuk ketuk kepala saya sorang dua kali. Hihiks.

Benda ni selalu terjadi tahun lepas. Memang teruk Allah menguji kami semua. Takpa, semakin Allah menguji, semakin dekat kita rasa dengan Dia kan? Never mind, saya dan keluarga terima semua tu. Alhamdulilah semua yang kami lalui tahun lepas, kami akan jadikan satu kenangan terindah untuk kami lalui. :')

Saya ingat lagi bila along masa tu masih jadi penganggur, dia ambil saya dari sekolah terus ke kedai runcit untuk beli telur untuk dijadikan makanan tengahari. Dulu abah betul-betul susah. Pernah sekali dalam wallet dia cuma ada RM1. Macam mana tu? Tapi Allah hantar beberapa manusia yang saya rasa takkan pernah ada pengganti, its Pakcik Mat. He always be with us. Susah senang dengan dia. So saya takkan pernah lupakan apa yang Pakcik Mat buat dekat kami. :')

Tu cerita yang saya paling ingat. Tahun 2010 memang ajar kami sekeluarga erti kesabaran & kesusahan. Bukan senang nak cari duit tau. So sesapa yang senang berlenang tu kena bersyukur betul-betul.

Tapi sekarang alhamdulilah semua beransur pulih. Kadar kewangan setakat sekarang pun sudah baik. Alhamdulilah sentiasa dalam hati aku untuk Allah Taala. Baru saya kenal mana rakan, mana bukan. Ada hikmah semua ni.

Ramai yang tengok saya happy tahun lepas, tapi sebenarnya dalam hati ni Allah saja yang tahu. Bila ada yang banyak merungut, sampaikan saya dah tak larat dengar, saya pernah juga menjerit. Orang tengok saya tenang, tapi dorang tak tahu apa yang saya lalui. Ni baru sedikit Allah nak uji.

Moral of the story : Sentiasa bersyukur dengan nikmat Allah Taala. :')

Thanks sebab baca entry ni, MWAH!

No comments: