chapter 20; God created me with love.

31 August 2011

Cerita Raya Saya!

Assalammualaikum.

Okay Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin. Tak silap saya dah 3 kali dah ucap SHR ni kan? Nevermind, raya sebulan weh! Hahaha. So how yours day? Penat makan ketupat rendang kuih bahulu? Hihi, macam lagu dah.

Cerita sikit pasal jiran saya sebagai intro entry kali ni. Ada budak ni baru berumur lima tahun, beraya dikampung sebelah abahnya, dia makan lemang sampai 2 batang & dia boleh habiskan 7 biji ketupat dalam satu masa. Oh em geeeeeee, memang terkejut sangattttt weh. Kahkah. Mak dia cakap dia suka gila! Tadi aku pi beraya kat rumah dia, tengok dia macam tengah 'high' semacam ja. Al-maklumlahkan, makan sampai 2 batang lemang sorang diri! :3

--------

Okayyyy. Pagi tadi mandi awal gila la kan, sebab bangun pun awal pergi ambil baju raya. Around pukul 7 mama gerak aku sebab nak pi ambik baju raya. Nasib sempat ambik, kalau tidak aku pakai baju kebaya la. :') And then lepas mandi aku pi layan budak-budak kat luar rumah yang terlampau excited nak raya. Orang belum habis sembahyang raya, depa dah kalut nak mintak duit raya. =.="



 Ni Bang Chaq, the most excited kid nak beraya. Hahaha. Lepas tu masuk dalam online, tengok-tengok orang datang and datang and datang. Yang paling saya rasa noob bila saya tak beraya lagi dengan family sendiri sebab terlampau melayan orang & mungkin penat sama kot. :|

And then pukul 2.30pm kot Aliff & Paknon datang rumah. At the same time Harith my bff nak datang jugek beraya. So dorang datang la kannnnnn. So here some pictures , 



And then lepas depa balik saya pergi tengok Chaq (my uncle) yg tengah sakit kejap. Sedih jugak tengok dia dalam keadaan macam tu. Saya harap dia cepatttttttttttttt sembuhhhhhhhh. Mana tau kuasa Allah kan? :') And then saya pi beraya kat rumah cikguuuuuu aww awwwww *tutup muka dengan tangan Chimok*

Saya pi dengan Syafikah Noordin. Nasib baikkkkk dia bawak motor elokkk. Haeee ceqemat. Kihkih. Kami ber-konvoi dengan Aliff. Memang boring gila weh sebab kami 3 ja pun. Yang lain sembang hangit cakap nak join sekaki. Cis bedebah! *sambil jeling sampai terkeluar anak mata*

Then saya balikkkkkkkkkkkkkk dan saya penatttttttttttt lepas tu saya tertidurrrrrrrrrrrrr, bangun-bangun dah pukul 7.30pm, saya terus makan nasik himpit & ketupat rendang dengan penuh seleraaaaa! Lepas tu pi rumah kawan abah pulekkkkk.

Oh by the way saya buat gelang button dekat adik Ainaa. Hahaha. Yang paling tak tahan bila saya first customer dia LOL. Terharu lah sattttt. Tapi comei weh. Jangan dok jeles laaaa. :3


Macam ni jugek laaa. Hat yang kalerful kat bawah tu macam saya. Okay saya mencuri sunat dari google / blogger mana entah. Tolong jangan marah. Saya nak showing off gilababi ja. Pisssssssssss :')

So here my photos la untuk ditatapppp! TATAPPPP MATAKUUUU (tetiba kena sampuk macam cerita Bawang Putih Bawang Merah yang bodoh tu tapi aku still layan :3)



Okay saya nak tidur, raya kedua nak pi rumah Nad sepet pulek. Kbai. 

Thanks sebab baca, MWAH!

2 comments: