chapter 20; God created me with love.

22 April 2011

Ke-ching! Ke-ching!

Assalammualaikum.

Cikgu sekolah aku memang pandai buat kejutan. Suka betul aku. Kelmarin cikgu geografi cakap ada program untuk kami semua lepas rehat sebab pelajar semua sikit ja yang ada sebab pagi tadi pakat pi Pahang. Ada rombongan apa entah. Yang aku tak tahan, dekat jadual lawatan tu tulis kemain pukul 7.00am kena bertolak dah dari sekolah, aku sampai sekolah 7.27am tak jalan jugak bas tu. Aku rasa depa silap kot tulis masa, sebab bas tu mula jalan pukul 8.00am. Terbaik?

Berbalik pada cerita. Tadi masa kelas cikgu geografi, cikgu bagitau lagi sekali yang nanti ada program. Aku ingatkan ceramah ke apa ka. Tengok-tengok cikgu adakan program GOTONG ROYONG. Sangat terbaik. Dahla aku pakai baju kurung. Alasan cikgu, kalau depa cakap awal-awal nanti takut banyak murid tak hadir, so buat kejutan sikit la.

Aku ni penat gila bergotong-royong dalam kelas. Tak cukup dengan tu, kami kena bersihkan bilik kesihatan pulak. Tapi kepenatan kami cikgu bayar, cikgu belanja teh ais sorang sebungkus. Teh ais tu tak berapa 'kick' la. Dahla masa pekerja tu nak bungkuskan air tu, teh ais tu boleh pulak jatuh dan pecah. Mesti malu lettew!

Yang tu je la nak cerita. Takda apa pun. Hahaha.

Nonsense entry by Atyn Roslan.

No comments: