chapter 20; God created me with love.

10 March 2011

Jom Baca Al-Islam!

Assalammualaikum.

Semakin hari semakin kerap aku pi perpustakaan. Al-maklum lah, kelas dekat sangat dengan library. So senang sikit nak bergerak. Tak payah pakai kasut, hanya berlandaskan stokin RM3.90 boleh sampai kat library tu. Setiap hari nama aku mesti ada dalam buku rekod penggunaan library. Selain menambah ilmu pengetahuan, aku pun cuba-cuba nasib nak menang cabutan bertuah penggunjung library tu. Mana tahu boleh menang Nissan Ferrero Rocher kaa. Hikss!

Majalah yang kerap aku ushar ialah Al-Islam. Selain dok bermain Master Malaysia dengan budak kelas, aku pun nak jugak baca hal-hal agama muda-mudi zaman sekarang. Oh ya, aku lupa, Master Malaysia mahal gila woo. Dekat RM200 lebih la. Kalau gamak boleh hilang game ni, aku rasa sekolah aku meraung satu Kubang Pasu boleh dengar!

Master Malaysia (Google)

Game ni memang best. Pasal sejarah Malaysia. Gelak sambil belajar. Tapi kadang-kadang aku dok main tipu jugak. Hiks. Mana nak larat pikir sapa yang cipta bangunan KLCC, semua yang susah semua kat aku. Hm, orang baik memang dugaan lebih sikit. Iye dak? Hahahaha.

Berbalik pada cerita Al-Islam. Memang dah jadi tanggungjawab aku ambil semua majalah Al-Islam ni. Sapa cepat dia dapat, prinsip hidup " tamak haloba kena selalu ada ", menjadi faktor utama dalam membolot majalah ni. 

Al-Islam (Google)


Majalah ni merungkai semua isu berkaitan agama kita. So kepada sesapa yang rasa was-was tentang sesuatu benda, boleh rujuk majalah ni. Tu pun kalau kau nasib baik beli majalah ni terpampang luas isu yang kau nak sangatt baca. So kena pilih la. Tapi bagi aku, semua isu sangat menarik. Aku rasa korang patut baca, baru tau apa kesahihan cakap aku. Aku tak nak cakap tipu. "Tipu dosa masuk neraka - 2003 Darjah 3"

So, aku rasa kalau korang nak beli majalah manggas atau yang boleh merangsang sesuatu perkara, udah-udahlerr. Takda guna kot. Beli la majalah ni. Memang terbaik.

PesananRingkas : Perasan tak semakin lama aku tulis jadi semakin nerd! watdeyol!


No comments: