chapter 20; God created me with love.

05 August 2010

surat dari seorang ayah

tadi sekolah sunyi. sepi. cikgu ada setengah yg pi kuala lumpur, ada yg teman budak budak tingkatan 5 pi kem. saki baki tinggai sikit ja cikgu. jadi kelas aku harini boleh dikatakan berehat sepanjang masa. kecuali masa sejarah, belajar sikit-sikit.

lepas rehat cikgu matematik masuk, dia mintak tolong semua perempuan kelas aku buat nama-nama pasai skim pinjaman buku. lepas siap buat semua tu, aku saja pi check belakang buku kedatangan, ada surat-surat yg pelajar bagi kat cikgu bila tak mai sekolah. macam surat dari doktor, dari waris, ect.

satu surat tu buat aku sedih, 
"cikgu yang dihormati, saya bapa kepada ____ memohon maaf kerana 
ketidakhadiran anak saya ke sekolah kerana tak ada duit "

lepas tu ada lagi satu surat dari bapa pelajar yang sama menyatakan,
"cikgu yang dihormati, saya bapa kepada ____ memohon maaf kerana dia 
tidak dapat hadil sekolah kerana terlipas bas"

tengok betui-betui huruf yg aku highlightkan. err. 


2 comments:

MOFASAD said...

hahaha... macam - macam :P


p/s : sila tukar stail komen nie.. agak menyusahkan jugak lah.... sorry.. tukar ke popup ok gak.

atynroslan said...

haha. oke pared. siap dah