chapter 20; God created me with love.

22 January 2014

masa itu kan emas.

hi everyone.

tadi aku pi interview. dekat klinik gigi area jitra jugak. actually along la yg pi 'sign up' aku untuk job tu dekat facebook bila doktor tu cari pembantu klinik.

dok petang tu along call cakap depa panggil aku pi interview. and i was like whuthehell aku tatau apa pun kan? then along pun explained la blablabla malas pulak gua nak story sini.

straight to the point, aku pi interview tadi. its kinda weird sebab depa buat interview waktu petang, 5:45pm baru start.

aku sampai ja pekerja dia suruh tunggu. dekat 30 minit jugak aku rasa aku menunggu. pastu ada bakal penghuni syurga datang kat aku tanya soalan ntah apa2. (baca: bakal penghuni syurga tu maksudnya budak sindrom down la). dia anak doktor. mula2 cakap kakak-saya pastu terus akak-engko. rasa macam nak tampaq pun ada tapi iols sabar.

ahahahah. tunggu punya lama pastu datanglah doktor perempuan suruh aku jumpa dia. aku hulurkan fail yg ada sijil2 aku. dia tanya lulusan apa & buat kerja apa sekarang. aku pun jawab.

"duduklah.."

aku baru duduk dia dah selak 3 pages. dia tanya soalan tadi pastu aku jawab pastu tak sampai 5 minit dia cakap

"takpalah, tulis nama kat depan & number tel. nanti kami call. sebab ramai sangat interview".

aku bangun pi tulis & aku blah.

tunggu 30 minit tapi interview 5 minit ja. kejadah sangat. tapi aku tahan.

kaya pi lah macam mana pun, berjawatan tinggi melangit apa pun tapi kalau tak reti hormat masa orang aku cadangkan pergi meninggal jela.

pernah dengaq masa itu emas? rugi betei aku tengok emas aku dibuang camtu ja.

bye.

No comments: