chapter 20; God created me with love.

04 February 2013

Perihal kucing kedai makan

Assalammualaikum.

Ada fikir pasal kucing yg lapar sangat tu? Ada? Kalau ada baguslah, at least korang ni peka juga bab bab makhluk lain. Ye dak?

Aku nak bincang harini pasal kucing kedai makan. 24 jam duduk kedai makan, pusing sana pusing sini pi mai pi mai tapi bila kita pi tetap dia nak gesel jugak dekat kaki mintak makanan. 24 jam duk situ takkan tak kenyang?



Sebenarnya jawapan tu babun pun tak tahu. Tapi manusia normal yg ada akal tau. Macam mana depa nak kenyang kalau baru nak start bergesel dah kena tendang? Ya, aku tau rimas & menggelikan tapi sedaq dak makhluk yg hampa tendang tu ciptaan Allah jugak? Datang dari Allah & dia akan kembali ke Allah sama macam kita jugak nanti. Sedaq? Tak sedaq? Mai sini baca apa yg aku nak habaq ni.

Macam mana dia nak kenyang makanan kalau dia sebenaqnya dah kenyang dengan penendang. Kalaulah penendang tu boleh buat dia kenyang, aku rasa memang dia takyah susah susah bangun utk hari esok utk gesel lagi mintak penendang sebab dia totally kenyang dengan penendang tiga rasa.

Aku respect ah manusia yg ke kedai makan muka gengster tapi bila kucing datang gesel dia tetap bagi ayam/ikan or something yg boleh buat kucing tu kenyang. At least muka gengster tapi hati nurani dia baik. Ada juga belas kasihan.

Abah selalu bagi kucing makan kalau kucing tu bergesel. Tu yg aku boleh cakap muka gengster tapi bila dengan kucing ni dia kalah, abah lah. Hahahaha. Dia selalu ambik tulang ayam kami kalau ada kucing datang. Bukan aku nak menunjuk but at least bior korang sedaq yg kucing pun perlukan makanan even tulang temulang pun.

Korang pun kalau lapaq nak mampuih mesti cari makanan gak kan? So does with the cats. Depa pun tau lapaq. Apa salahnya bagi sikit. Tak rugi pun. Makanan tu esok lusa korang boleh makan lagi. Tapi kucing? Tunggu ja kat situ tunggu orang berhati mulia hulur makanan. Kalau takda dia tetap akan pi gesel jugak sebab dia bukan ada duit, motor & kereta boleh pi beli makanan. Fikir sikit boleh tak?

Makanan tu kita bila-bila boleh makan tapi kucing?

Dekat luaq rumah ada sekoq kucing taktau mai dari mana. Dia jalan menyenget macam ketam, tangan terkulai. Abah selalu bagi makanan yg Chimok, Baby & Chibbi makan ke dia. Alhamdulillah tangan dia dah okay. Syukur sangat-sangat. Tadi tengah hari aku bawakan 'lunch' ke dia, dekat leher pulak berlubang, mungkin sebab gaduh kot.

Aku teman dia makan. Aku letak air sebekas tepi dia. Bila dia kenyang, dia datang gesel-gesel kat kaki aku. Nak tau kenapa dia gesel? Sebab dia ucap terima kasih kat aku. Aku urut badan dia sambil cakap "sama sama..". Macam mana aku tau? MHI habaq weh. Memang itu tujuan depa gesel ke kaki kita. Sebab jaga, bagi depa makan. Terharu k.

Tapi lain pulak kalau yg gesel kat kedai makan tu sebab mintak makanan sebab depa lapaq oi. Pandai-pandai hang la nilai sendiri benda tu. Dah besaq panjang dah. Kan?

See you soon. Penat aku taip tau nyah. Bye.

No comments: