chapter 20; God created me with love.

20 March 2012

Musibah

Assalammualaikum.

Semalam masa nak balik rumah dari tempat kerja, aku dapat mesej dari along yang mama jatuh longkang besar depan rumah. Masa baca mesej tu taktau nak sedih atau gelak. Bila fikir balik, nothing to laughing on. Benda tak lawak. Jatuh longkang tu sakit wei. Bukannya main terjun-terjun.

Cemas juga aku dibuatnya. Masa nak balik tu tunggu abah dekat 3 minit jugaklah. Boss bagi phone dia suruh aku call abah. Aku pun call abah dan abah cakap yang dia dalam perjalanan. Masa abah datang tu, abah datang dengan mama. Mama pakai baju kurung. Sebab sakit kan. Kami ke Kedah Medical Centre.

On the way perjalanan tu mama dok cerita la al-kisah dia boleh jatuh longkang.

Al - kisah,

Hari Ahad memang mama akan sapu daun kat depan rumah, then bakar daun dalam longkang tu. Masa tu mama nak sapu daun dekat dengan longkang tu. Tangan sebelah dia sapu, tangan sebelah lagi dok pegang tiang. Macam mana entah tangan licin kot terus tergelincir masuk longkang.

Habis betis mama luka macam kena sagat. Tadi ada kawan facebook aku tanya pasal luka mama macam mana, aku jawab macam kena sagat. Dia tak tau apa itu sagat. Sangat wtf. Hahahaha. Ala macam penyagat sayur tu. Haa macam tu lah.

Masa pergi check dekat situ memang sakit hati juga sebab hospital swasta macam kerajaan dah sebab ramai sangat pesakit. Nak buat macam mana kan. Tapi alhamdulilah la mama punya turn cepat ja. Allah permudahkan urusan sama.

Sampai ada uncle India tu pergi sound orang dekat kaunter sebab tunggu lebih satu jam setengah. First come, first serve la bro. Sapa suruh awak tak datang dari tahun lepas? Haih. Bawak la sabaq abang oi.

Mama masuk check. Lepas keluar mama cakap kena x-ray & mungkin akan ditahan kat ward.

Dan memang kena tahan pun dekat ward hewhewhewhewhewhew. Aku suka ward KMC sebab suasana ward tu macam hotel pokhangggggggg. Hewhew ciwi sat.

Lepas dah hantar mama kat ward, aku dengan abah balik rumah. Sebelum balik rumah pergi makan dekat Char Koeteow dekat area Yawata tu. Masa tu dah pukul 1.40am. Sembang dengan pakcik Mat yg singgah dekat kami sampai pukui 2.30am. Gila la weh lewat sangat kot. Dahla kena bangun awai sebab nak pi kat mama T.T

Layan gambar jap. Entry panjang takda gambar tak best jugak kan?


Orang sakit :) 

Orang tak sakit tapi rasa macam nak buat-buat pengsan ehehehew


So conclusion mama punya sakit : Peha mama calar balar teruk gila. Kalau nak mandi or nak berak memang pedih bakhangggggggggg. Bayangkan nak buang ayaq besaq kena bertinggung. Cekang habis calar balar tu. Ouch! Lepas tu mama punya muscle terkoyak. How sad.

---

Tadi mesej bos, aku cakap yg aku last kelmarin (Ahad). Aku dah takleh kerja sebab kena jaga mama. Gaji nanti hari ambik result aku pergi ambil sekali. Pheew. Cakap pasal result memang aku rasa macam nak telan ubat gegat. Stress pokhang tskk tskk tskk :"( 

Dah dah dah. Aku nak rehatkan jari aku ni. Bye guys.

Thanks sebab sudi tanya pasal mama & sudi baca. Muah :*

No comments: