chapter 20; God created me with love.

28 December 2011

Pernah?

Assalammualaikum.

Pernah anda makan something dengan family, relatives, friends, jirans, binatang peliharaan, motorsikal, sikat rambut dan sebagainya, tetiba tinggal lagi sikit/satu/secebis/sehiris makanan tu dan takda sapa nak ambil. Lepas tu kita nak ambil rasa malu/serba salah. Pernah? Aku? Pernah!

Pernah anda rasa bila anda sedang berdebat dengan seseorang dekat laman social network masing-masing or secara berdepan, lepas tu anda menang dan anda rasa anda tak layak menang. Pernah? Aku? Pernah!

Pernah anda minum air depan orang ramai tetiba air tu macam tertumpah sikit atas baju dekat "sensitive port" (especially girls) lepas tu ada teman yang baru datang bertanya dengan anda "Asal dengan baju kau tuh?" dengan nada yang kuat. Pernah? Aku? Tak pernah!

Pernah tak bila ada orang buat salah dekat korang lepas tu korang tak marah dia padahal dia memang patut kena marah tapi nak buat macam mana sebab kita tak rasa 'kemarahan' tu sebab kita seorang yang cepat memaafi kesalahan orang lain. Pernah? Aku? Sentiasa pernah!

Pernah pakai baju lelawa lepas tu termakan ice-cream/benda berminyak/benda yang bersambal yang secara tak sengaja tertumpah atas baju dan sampai bebila pun kesan kotoran degil tu tak terkeluar dari baju. Kita pakai baju tu sekali ja seumur hidup. Pernah? Aku? Tak pernah!

Pernah tak korang naik tangga dengan kawan korang dekat sekolah lepas tu bergosip sakan siap mencarut lagi tanpa sedar yang ada cikgu tengah ikut dekat belakang dan secara kebetulan cikgu tu terdengar apa yang korang bualkan. Pernah? Aku dan kawan-kawan aku sentiasa pernah!

Pernah kayuh basikal tanpa penat dari rumah ke tasik, tasik ke Tanah Merah, Tanah Merah ke kedai nasik lemak makcik tu yang Milo ais dia sedap, lepas tu ke rumah terus. Pernah? Aku pun pernah. Hihihihihi

Pernah rasa nak tumbuk aku? Aku? Pernah juga!

Okay tak lawak. Take care of yourself.

xoxo

2 comments:

model pakaian grosir said...

tulisan yang baik untuk di simak,,nice post

Atyn Roslan said...

Simak tu apa?