chapter 20; God created me with love.

25 December 2011

I just came to say hello.

Assalammualaikum.

Hai. Jap jap jap eh aku nak cakap something dekat along. "Weh along, adik tak denggung dah. Tadi ingat nak post dekat facebook tapi macam malas. Kbai."

Tadi selesai dah kayuh dengan abah buat kali kedua pi tasik. At first haritu kayuh basikal mama. Now basikal mama tu dah jual, ambil yg Venzo punya untuk abah. So officially yang abah tu dapat kat aku. Fikir punya fikir aku letak nama Tanner. Okay tak? Omey tak? Tak? Okaybai.

Tadi Nisak call aku dan aku macam biasa tak jawab sebab pi ghumah jiran aku. Buat apa pi ghumah jiran? Jakgi aku cerita k. Lepas tu masa aku nak bersiap pi tasik tu aku sempat call Nisak. Dia bagitau yang Ahad ni astro buat acara berkayuh untuk 30 orang perempuan dari Jitra ke Alor Setar. It sounds so interesting right? Aku tanya abah & mama depa pun setuju. Tapi bila aku fikir balik jauh juga perjalanan tu, aku cancel ja kot. Call Nisak pun tak angkat T.T

Okay nak cerita pasal jiran aku. Dorang baru beli komputer. Sepatutnya tanya dululah dengan abah or mama. Better abah la sebab abah tau jugak pasal PC ni kan. Tapi dorang terus pi beli tanpa bagitau apa-apa. Last-last dorang kena tipu dengan taukeh tu. PC yang tahun bila ntah. Sedih gila aku. Abah try call kawan abah dan kawan abah pun cakap yang PC tu memang lama. Memang teruk la sebab lama kan. Dahla lama, mahal pulak tu. How sad. Senang ja kena tipu. Because of what? Sebab kecuaian diri sendiri. Tu lah pasal aku selalu ingatkan diri aku jangan senang diperbodohkan oleh orang. Am I right?

Okay dah takmo cerita pasal tu sebab aku rasa sangat kesian and at the same time aku geram sangat dengan taukeh tu.

Nak cerita pasal perasaan aku pi tasik tadi. Penat tapi best. T.T

Okay bye. :*

No comments: