chapter 20; God created me with love.

17 November 2011

Sapa pernah main?

Assalammualaikum.

Hello beau! Nak cakap pasal exam harini, tapi kejap ja, lepas tu aku janji buka cerita baru okayyyyyyyyy?

Aku nak cakap yang Math harini sangat gampang dan kurang ajar. Orang penat-penat start sayangkan dia, dia buat susah harini. Memang sial.

Dah stop cerita math. Aku dengan yang lain semua tengah share duit beli minyak petrol (minyak petrol youuu!) nak bakar buku math sambil gelak sakan sehingga masing-masing mabuk dan tidak mahu dibawa berunding.

Math susah? Senang kot! Senang untuk dihentam dan terhentam. Celaka.

                        ________________________________________________________

Okay aku nak tanya sapa pernah main? Main game patung-patung kertas tukar baju tu? SAYA! SAYA! Bhahaha. Favourite kot dengan patung kertas ni. Dah la baju comel-comel. Murah pulak tu.

Dulu masa umur darjah enam, balik sekolah mesti pergi survey kedai nyonya tua dekat luar sekolah. Sambil nyonya tu perhatikan aku mengelas patung kertas tu sebab kedai tu dah ada banyak kes mencuri. Aku suggest nyonya tu boleh pergi cari cctv dah. Kalau tak mampu sangat tolong la cari cctv dekat mudah.com mana tau ada yang berkenan di hati.

Sudah cerita pasal nyonya tu. Entah mati entah tengah nazak sekarang ni.

Aku suka gila patung kertas tu. Tapi malangnya aku dapat beli sepapan ja kot sebab Barbie dah bercambah-cambah kat rumah. Siap Barbie tu beranak kembar sepasang lagi tau. Entah datang dari mana bapanya pun aku tak pasti, sebab aku tak beli Ken, mahal tahu?

So here kalau korang macam tak ingat, buat-buat tak ingat, tersakit otak sebab ada orang datang pukul kepala guna kuali, atau saja buat tak kisah macam iklan "Aiman tak kisah.." tu, aku ada letak gambar bagi korang recall balik.


Ingat takkkkkkkkkkkkkkkkkk? Kalau ingat sila senyum sampai telinga korang menari lagu Moves Like Jagger please? 

Aku rindu pulak zaman-zaman main semua natang ni. Tak untung budak-budak kecil hat yang kaya-kaya tu sebab tak sempat merasa keseronokkan main aci ligan, main sembunyi-sembunyi, patung-patung kertas ni, main masak-masak, main emak-emak yang buainya dibuat menggunakan plastik. 

Budak-budak sekarang terdedah dengan arus kemodenan. Dulu makan ice-cream kacang yang sedap tu, murah pun murah. Sekarang budak-budak dah kemain tutti frutti. Dulu main tepuk kad, sekarang budak jaga tapak tangan main iPad yang bapa belikan. Habis gampang game Angry Bird sampaikan beg sekolah tahun 2012 nak Angry Bird jugak tanpa kisahkan soal babi tu.

Boleh tak nak bawak kawan-kawan aku yang lain pi main permainan yang boleh dianggap dah nak terlupus dah ni? Aku rindu.. 


xoxo

No comments: