chapter 20; God created me with love.

24 November 2011

Sabarlah sahabat

Assalammualaikum.

Aku tak boleh sedih lagi dah. Ada orang yang lagi sedih dari aku sebenarnya. Its my friend. Kawan aku dari aku sekolah rendah lagi. Start berkawan dari darjah dua sampai sekarang. She's totally like a tomboy dulu. But do I look so care dude? Aku kawan dengan dia seadanya.

Even orang cakap dia lesbian or something, aku terima dia. Manusia tak perfect tapi perlukan masa sikit untuk perbaiki diri masing-masing. Am I right?

On the day that my uncle passed away, patutlah ada orang datang cari rumah Fazail sebab dikatakan rumah tu pun ada kematian. Kebetulan tepi rumah Chaq aku ada yang bernama Fazail, aku ingat jiran sebelah tu. Padahal orang lain.

Tadi selesai buat Science kertas 1, kami semua diberi rehat. Pi makan pun boleh, pi study pun boleh, nak tidur tapi kena set alarm sendiri pun boleh, nak buat sembahyang dhuha pun boleh. Semua lah boleh sebenarnya. Yang tak boleh buat tu, tak boleh la sebab melanggar peraturan syarak pulak kan? Watdehel I'm talking about? Sialan monyet bermisai~

Sambung cerita balik. Masa aku tengah melangkah dengan riak dan sombongnya, aku terdengar orang panggil aku. Aku pun cepat-cepat toleh macam ninja. Tengok-tengok Fadliana. Fadliana? Sapa dia? Pemain bola Argentina ka? No baby no bodoh. Pi baca balik intro aku lepas tu kau scroll sampai sini kemudian sambung balik baca apa yg aku tulis ni.

Dia panggil aku lepas tu dia cakap "Ayah aku dah takda..". Seriously aku macam nak lepas semua yang aku gengam dekat tangan aku termasuk dua biji durian musang. Ya Allah, memang aku tak sangka. Sebelum exam dia ada bagitau aku yang ayah dia sakit. Aku cakap kat dia jangan kuatir, biasalah orang-orang tua nak sakitkan.

Sedih sangat. Aku kenal dia dan keluarga dia dari kecik. Yang aku tak sangka, ramai yang bertanyakan aku tu rumah Fazail dan aku cakap bukan. Padahal masa tu aku tak tau yang Fazail tu ayah kawan aku sendiri. Allah turunkan dugaan hebat dekat dia & keluarga dia. Dia dahla tengah exam. SPM pulak tu. Dia memang kuat. Allah tak pernah silap memilih hamba-Nya untuk turunkan dugaan.

Aku tak boleh bayang kalau aku yang berada kat tempat dia. Allah huakbar~

#Sorry kalau aku macam buat lawak bodoh sedangkan ini entry sedih tapi aku dah penat nak bersedih, tak salah aku nak hiburkan orang lain sebab dorang pun deserve utk ketawa#

No comments: