chapter 20; God created me with love.

01 August 2011

1st Ramadan

Assalammualaikum.

Selamat berpuasa semua warga blogger. Macam mana puasa first korang harini? Macam aku takkkk? Hahaha.

Agak letih la harini, bangun pagi tadi kelam kabut aku dengan mama nak makan. Masa aku bangun dah pukul 5.15am dah. Imsyak habis pukul 5.49am. Makan dengan mama macam kilat. Sekali telan tak keluar-keluar dah.

Then lepas sembahyang subuh, kami tidur sat. Tapi aku tak la. Sebab harini kan cuti, so tidurrrrrr sampai pukul 9.30am. Aku ni bangun kelam kabut pi cari penyapu nak sapu sampah rumah, sebab Zahidah cakap nak buat study group. Lepas sapu sampah, aku mandi kemain laju, yela, dia janji nak mai pukul 10am sharp.

Aku tunggu sampai tertidur. Kira aku boleh baca surat khabar harian Metro sampai berkhatam 2 kali la. Tapi tak datang-datang pun. Lepas tu henset aku berbunyi ring ring ring, ada messages dari Zahidah. Ku baca ku baca dia kata "Surry(konon comel macam k-pop lettew), mak aku ajak balik kg, nti kita buat lain ye."


Frust. Aku tunggu kemain lama. Aku tak tahan sangat, aku dah takleh kawal emosi aku, lalu aku berlari anak sehingga kakiku kebas, lalu aku merangkak keliling rumah, aku menyapu kepalaku dengan penyapu dan aku koyakkan semua akhbar yang ada.

Terima kasih Nurul Zahidah, sebab buat aku tunggu. Terima kasih jugak sebab tak datang, boleh aku tidur. Kihkih.

No comments: