chapter 20; God created me with love.

01 July 2011

I don't have any choice.

Assalammualaikum.

Aku tak tau nak letak tajuk apa dekat entry ni. Tak letak takpa tak? Oh ye tak boleh? Kenapa? Oh, sebab blog ni kita ada share kan? Ok ok paham.

Mood sekarang takut nak tidur, bukan sebab bilik aku berpuaka or something, tapi aku takut nak menerima keadaan bila aku bangun esok pagi, tekak aku sakit macam orang gila. Pernah rasa? Bangun-bangun pagi rasa sakit tekak terlampau sampaikan rasa nak hentuk kepala dekat kucing korang. Aku pernah, dan esok aku akan merasai lagi keadaan tu.

Aku takut nak bagitau abah yang aku sebenarnya nak demam. Biar aku pura-pura kuat, asalkan aku tak dengar abah punya leteran,

" Tu la, malas mandi, tidoq lambat.."

Dan ayat abah yang paling aku tak boleh terima, tak boleh dengar dan paling sakitkan hati ialah,

" Abah takmau kata apa, adik buatlah sendiri.."

Itu! Rasa macam semua peluru laju ja melekat dekat kepala. Esok pandai-pandai pi kedai, beli panadol senyap-senyap. Walaupun mama dah cakap, makan sebiji panadol mengambil masa 5 tahun nak lupus dari badan kita. But i don't have any choice.

Hmmm, i don't have any choice ha? Yeah, boleh buat title blog tu.

Bye.

2 comments:

Hanis said...

Betul ke yang penadol tu mengambil masa 5 tahun untuk lupus?

Atyn Roslan said...

yaaa!