chapter 20; God created me with love.

16 July 2011

Ditindas

Assalammualaikum.

Tajuk macam serious gila. Padahal ni entry mungkin yang kelakar (lah sangat). Aku cuma nak cerita pasal family aku sikit.

Macam family lain mesti ada satu kelebihan & kekurangan. Setiap keluarga ada cerita masing-masing. Dan yang ni cerita keluarga aku.

Malam tu aku pi beli sup kat abah, sebab abah demam. Bila balik macam biasa lah kan, aku tanya abah

" Abah nak makan sekarang ka sup ni? " tanya aku dengan sopan.

" Dak aih, bubuh kat abah esok pun takpa. " dibalas tanpa rasa belas kasihan.

Aku pulak boleh dikatakan pandai menindas balik, aku cakap kat abah,

" Kot la nak makan lusa.." aku berkata lalu pergi.

Abah terdiam. Memang macam tu jugak lah kalau nak pi makan or nak beli apa-apa kat kedai.

Aku : Mama, malam ni kita nak makan dekat mana?
Mama : Mulut.

Okay, aku pulak yang terdiam. Kadang-kadang aku tanya abah,

" Abah beli kat mana nasik ni? "

Lalu abah menjawab,

" Kedai Prakash..". Aku terdiam. Macam nak cekik, tapi tak tergamak.

Kedai Prakash tu sebenarnya kedai repair motor India. Aku selalu sangat kena tindas macam tu. Kadang-kadang aku malas nak tanya lebih-lebih. Semakin aku tanya, semakin jawapan mengarut aku dapat. So lebih baik aku diam.

Kadang-kadang benda-benda ni jugak membuatkan aku gelak bila aku teringat. Taktik kotor untuk kenakan aku. So, tu jelah nak cerita. Sambil tengok bola ni, aku update lah sikit.

Oh Malaysia, kemon lah!

No comments: