chapter 20; God created me with love.

06 May 2011

Minyak?

Assalammualaikum.

Sekarang ramai mempersoalkan isu mengenai harga minyak naik. Aku sebagai budak baru mencecah 17 tahun, yang sedang belajar untuk menulis entry yang tidak 'sesampah' dulu, aku tak tahu salah siapa. Dan aku taknak salahkan mana-mana pihak. Think positive lah weh. Dunia semakin maju. Everything is money. Money is everything. Tak percaya? Its up to you.

Aku hanya fikirkan benda positive (sebolehnya). Apa yang aku fikirkan,

- Dunia semakin maju. Jadi, semakin ramai manusia maju. Buat itu la, buat ini la. So, sumber-sumber yang berkaitan sewaktu dengannya telah pun digunakan. Bila sumber tu semakin sikit, semakin mahal lah harganya.

- Pasal harga minyak naik ni, ada jugak baiknya. Apa yang kita perlu ialah ilmu. Dengan ilmu, kita berpeluang memiliki pekerjaan yang besar sekaligus gaji juga besar. Jadi, mengenai wang untuk membeli minyak tak perlu lagi kita risaukan. Biar mahal, kita sanggup bayar. Sebab apa? Sebab kita ada duit dan kita juga perlukan sumber tu.

Jadi aku rasa kita tak perlu nak salahkan mana-mana pihak. Apa yang kita buat, itu yang kita dapat. So, think wisely.

Aku cuma nak share pendapat. Terpulang lah kalau nak ambil iktibar ke tidak. Tehee!

No comments: