chapter 20; God created me with love.

13 April 2011

Budak kelas!

Assalammualaikum.

Semalam, lepas post satu entry, aku delete. Entah kenapa. Bukan diri aku sebenarnya tu.

Cakap pasal hari ni, Rabu. Penuh hilai tawa manusia aku dengar, terlampau dengar, sampai nak timbulkan pergaduhan. Aku tarik dia, dia tolak aku, aku jatuh, dia minta maaf, aku tak layan. Macam tu. Tak paham? Pergi mati. Bukan dapat hadiah pun kalau faham aku yang aku mengarutkan ni.

Tengah menyembang tadi, datang satu perasaan sangat hiba. Takda siapa perasan, tapi hati aku perasan. Yela, sebab yang rasa itu aku!

" Aku nak jadi blablablabla.. nanti. "

Disambungkan dengan hilai tawa depa semua. Aku nanti mesti terbayang, dapat lagi ka aku dengar dan lihat depa punya cara ketawa tu? Adakah aku masih berkesempatan?

20 tahun lagi, kalau aku dengan depa berkumpul dekat mana-mana, takkan sama dengan kelas yang kami ada sekarang. Susah senang sama-sama. Sedih.

20 tahun lagi, kalau seorang dari kami mati, macam mana pulak? Sedih jugak tu.

Biar aku tulis, InshaAllah aku takkan delete entry ni kalau aku tekan Publish Post tu nanti. Supaya aku ingat, lepas SPM aku masih ada kawan-kawan kelas yang sangat buat aku terharu tu.


  • Amy, si tukang kutip duit kutu.
  •  Cek'ah, selalu bawak nasik lemak 60$ yang tak pernah kenyang tu.
  •  Zahidah, yang selalu sekepala dengan aku. 
  • Pykah, yang selalu bawak kek coklat yang superb tu.
  •  Kakak, si pengawas yang tunggu dengan aku time balik sekolah dengan kembar dia.
  •  Izzati, takkan aku lupa cara dia cakap yang buat orang tak paham tu. 
  • Nad, orang yang selalu ada dengan aku tak kira susah senang, ajar aku math sampai paham!
  • Wani, budak manja tahap pelahap!
  • Tasha, selalu support aku kalau aku tengah marah.
  • Ayie, budak Johor yg sangat lembut, pandai.
  • Wiyah, kawan dari sekolah rendah. Selalu iYAkan saja apa yang aku cakap.
  • Hafizoh, berbakat sangat. Harap hang jadi pelukis weh nanti!
  • Izzati, cer jalan laju sikit ye!
Tambah dengan budak laki yang sangat gila tu kan, lagi lah penyeri hidup aku. 

Terima kasih you alls. Sebab buat I alls senang sekali duduk dalam kelas tu. Take care. Semoga kita semua lulus SPM tu nanti.

With love, Atyn Roslan. 

No comments: