chapter 20; God created me with love.

21 February 2011

DLSR vs Digital Camera?

Assalammualaikum.

Lepas publish kat wall Fb pasal Canon tu, aku macam dapat rasa la beberapa orang macam kurang senang, macam " HAIYAAAK! DAPAT CAMERA BARU PUN NAK TUNJUK KAT ORANG KA?". Ada aku kisah? Lantak lah kan?

Okay, selepas dapat camera tu, walaupun bukan DLSR, aku dah cukup puas hati. Sebab function untuk zoom memang terbaik. Bagi aku, camera kali ni macam roh DLSR okay? So aku rasa macam tak perlu lagi DLSR. Sebabnya kan, lepas aku try shoot guna camera ni, aku dapat rasa kebaikan yg diberi oleh digital camera.


First try!

First, aku rasa ia sangat senang dan mudah dibawa ke mana-mana. Sebab ia kecil dan sangat comel. Macam nak cubit-cubit giteww. Second, sebab ia sangat ringan. Tak perlu gantung sana-sini. Dan untuk terakhir kalinya, aku sangat rasa selesa shooting guna digital camera.

Lepas baca entry ni kan, mesti banyak reaksi orang ramai. Macam " ALAAA, TAKDA DLSR PASTU NAK BUAT2 TAK SUKA DLSR PULAKK. APEHAL MINAH NI KANN?". Hahaha.

Apa-apa hal pun, aku still suka DLSR sebab quality yang ada kat DLSR tak boleh fight dengan digital camera. So, semua camera ada kekurangan dan kelebihan. Hanya diri sendiri yang boleh menilai semua tu. So, pandai-pandai lah gunakan camera ye.

Canon, delighting you always~

Muahahahaha.

Kbye!

No comments: