chapter 20; God created me with love.

23 January 2011

Arrogant vs Sombong

Assalammualaikum.

Aku taknak cakap banyak. Aku nak cakap pasal sombong je. Sapa terasa, silakan. Sapa yang tak teringin nak rasa, duduk situ diam-diam. Ah ah, nak kemana pulak tu? Duduk situ! Baca entry aku dulu sampai habis, baru boleh pergi berak. Apamacam, kejam tak? Tak sangat kan? Hee. *masok air.

Aku nak cakap pasal sombong. Sombong ada dua alam.Bukan Dr.Rozmey 40juta ye anak-anak. Hee. Okay, satu, sombong di alam betul. Dua, sombong di alam maya.Sombong di alam betul atau realiti ni memang sakit hati. Bila kita tegur seseorang ni, dia boleh pulak buat tak tahu. Buat macam aku/kita ni halimunan. Memang faking-sheet gila okay? Aku sangat benci orang macam ni.

And one more thing, kenapa dia perlu jadi sombong? Cantik sangat ke? Kaya sangat ke? Famous sangat ke? Aku tak kisah. Madonna lalu tepi aku pun dia boleh berhenti bersalam, takkan kau yang sedonna ni pun boleh sombong? Please lah nyah,stop it. Kau bukan ada 40juta dalam poket pun yang buat kau jadi sombong dengan orang? Kalau cantik pun, cantik kau boleh pakai ke pergi shopping mall untuk shopping free? Takda kan?



Okay, now nak cerita pasal di alam maya. Korang paham-paham sendiri lah kan. Facebook, blog, twitter, myspace, blahblahblah.com. Okay, aku ambil contoh senang dalam Facebook la. Bila kita nak wall to wall dengan someone tu, kita mesti kena tegur dia kan? Contoh :

Kita :Hello. Sihat?
10 hours ago..

Kita check notifications, habuk pun takda? Orang tu tak ingat 'aku' dah ke? Ahhhh! Pergi mampos! Aku sangat fuck orang macam ni. WTW yang kita buat, dia buat donno ja. Sumpah sakit gila hati ni kan? Yes, sebab aku pernah rasa. Memang jari jahat ni nak tekan dah remove from friends, tapi kenangkan dia kenal kita, buat macam takda apa-apa jadi jela.

So conclusionnya, tak payah jadi sombong dengan orang la. Awak tu perfect sangat ka? Cermin dulu diri tu senget ke tidak. Jangan berlagak bagus sangat. Prinsip aku, orang sombong dengan kita, kita PERLU sombong balik dengan dia. Jangan sampai sombong tu memakan diri.

Okay bye!

2 comments:

fathiah said...

setuju!!!! ego ckit2 xpe :)

Atyn Roslan said...

ahahaha. yess tiahh!