chapter 20; God created me with love.

30 August 2010

30 August

esok cuti. salam merdeka semua buat kali ke-53. tadi ada event kat sekolah. haram betui, bagitau la ada event kat sekolah, aku ni penat galas beg bawak buku banyak. haiya.

at first memang best, baca yassin. lepas tu ada ceramah. lawak gila kot. dahla hensem ustaz tu. lepas penat gelak, ada ceramah pasal kemerdekaan. aku jujur gila ni yang aku betui-betui tak berapa suka dengan ceramah berkenaan dengan kewangan, kemerdekaan dan hal-hal lain yang sewaktu dengannya.

depa jemput penceramah yg dah tua. depa kata dia ada masa zaman jepun mengganas dulu ni. dia dok cerita pi kalih muka kat cikgu. yang kami ni dok nganga ja. dahla cakap tak paham apa. yang aku dengar dia kata "ubi kayu" ja, lepas tu dia nyanyi lagu apa benda taktau.

aku hargai pengorbanan dia dulu. tapi apa salahnya depa panggil penceramah hat bermutu sikit. ni cakap tengok buku. aku tau mesti dia penat dok tulis malam tadi. ngehngeh. tapi memang totally MEMBOSANkan. :)

terima kasih.

No comments: