chapter 20; God created me with love.

23 July 2010

Allah Maha Hebat

selamat malam. nak tulis ni terasa lapaq pulak aih. nak cerita pasai sekolah tadi. tengah dok syok dengaq sir potpet, ada pengumuman suruh kami semua warga sekolah pi dewan dengan segera. aku ingatkan peristiwa 13 mei berulang. ketaq jugak. padahal ada ceramah.

penceramah kali ni memang unik. dia dari sumantera indonesia. bagi ceramah pasai ha hal agama. pasai pa Allah turunkan bala kepada kita. hayati gila aku dengaq dia ceramah. muka dahla comel. nak ambik buat laki takot dia takmau sebab aku lebih tua dari dia. al maklomlah, baru 10 tahun. HAH ?

ya, dia 10 tahun. tapi pemikiran dia memang brilliant. Allah Maha Hebat. semua manusia yang bernafas dok dalam dewan semua terpukau. takda satu suara pun yang aku dengaq. khusyuk ja dengaq nasihat dia. aku harap nanti dia mai lagi sekolah kami. baguih sungguh la. sejuk perut mak dia dapat anak macam tu.

No comments: