chapter 20; God created me with love.

13 May 2010

13 Mei

Aku mintak maaf sbb lama tak post entry2 baru. Pc baru smpai. 13 Mei yg cukup menakotkan. Setiap hari khamis sekolah aku buat bacaan Yassin. Tadi time Perdagangan ckgu BM masok untuk gantikan ckgu PERD yg ada hal. Tengah kami dok buat keja sendiri, dgr org menjerit. Memang dah agak akan berlaku jugak histeria. Orang cakap budak yg kena rasuk tu smpai berdarah kat muka dea. Aku pon tak agak sebab apa. Aku yg dok dalam kelas meremang bulu roma, rasa seram sejuk ja bila terdengar budak baca surah Khursi guna mic, bagi 1 sekolah dengar. Budak yg kena rasuk tu meronta2. Then cikgu hantar dea balik umah. Time nak masok kereta cikgu tu, dea dok tunjuk2 tempat parkiing kereta, dea cakap "ada hantu, ada hantu!". Then kawan dea paksa dea masok lam kereta. Aku dapat sumber yg kurang pasti, katanya, time cikgu tanya rumah dea kat mana, dea cakap rumah dea ada 2 . 1 kat belakang sekolah ( tempat yg keras kot ) , 1 lagi tak pasti.

Lepas hantar dea balik, ingatkan dah reda keadaan. Rupa2nya ada lagi budak kena. Aku, Ila , Nad lari pi kantin. Kebetulan time tu dah rehat. Aku and Ila puasa. Nad pi beli makanan. Aku dok dgn Ila , then :

Ila : atyn, aku sejuk lak.
Aku : rilek aa , aku pon sejuk.
( then Nisak mai dok tepi aku, kiranya aku dok tengah la antara Ila and Nisak)
Nisak pi jumpa kawan dea, Ila pegang tgn aku, aku tengok Ila, dea oke lagi, time aku tgk budak2 kena rasuk, Ila menjerit. Tangan dea still pegang aku, aku lepas! Aku tepis tgn dea sbb aku terkejot. Aku lari pi belakang, dea dah meraung, mcam nampak something. Smbil tgn dea dok tutup telinga. Then ada kak form5 datang tenangkan dea, nasib baik ayah Ila cikgu kat sekolah tu, ayah dea bwak balik kot. Bodohnya aku lepaskan dea, tapi aku dah takda pilihan lain, aku lemah, aku takot , aku terkejot. Nisak dah nangis. Nad pon sama..

Aku cuba tenangkan dorang. Dorang ok. Semakin banyak budak kena rasuk. Pi surau, aku baca yassin, semua budak perempuan baca Yassin. Then dorang bawak budak kena rasuk dok kat surau, semakin berjangkit, semakin ramai yg menjerit. Kami kena keluar surau. Time dok luar surau, aku dengar budak menjerit, bunyi dah lain. Aku nak teriak semua ada, tapi aku kena kuat! Kalau aku nangis, aku lemah, benda tu senang masok. NO!

Setakat ni jumlah kena rasuk dianggarkan 28 orang, cikgu pon kena. Aku cerita kat abah, abah cakap "dea" mengamuk sebab baca Yassin la. Betol aku cerita kat korang, setiap hari Khamis, waktu Perd mesti akan ada yg kena. Mama suh aku amik cuti hari Ahad ni. Nak demam semua ada ni. Rasa badan mmg lemah. Aku takot stay umah sorang2 sekarang. Tdi baru habes baca Yassin lagi. Aku baca sekuat hati. Atyn mampu kan hadapi semua ni ? Hope so..

No comments: