chapter 20; God created me with love.

28 May 2010

perkataan kau

Hidup aku nih penoh dgn perkataan "menyampah". Okey, mari mula dengan ayat menyampah.
  " Menyampah aku dengan budak budak Fb, Ms atau apa apa laman sosial atau blog peribadi mereka sendiri. Kadang-kadang tu taip terlalu ringkas. Celaka. Aku kadang kadang rasa malas nak suruh dorang ulang balik ayat apa yang diperkatakan. Kalau nak ringkaskan pon, jgn terlalu ringkas sgt sampai orang lain tak faham.
Ada yang tak ringkaskan, malah menambah lagi huruf huruf tertentu yang dianggap 'manja, comel babi, funky monkey'. Kononnya lah, nak buat orang senang jatuh hati. Okey, mari kita check :


Ayat betol :Apa cerita ?
Ayat celaka : Aperw cer DER ? 
Ayat betol : Kamu tengah buat apa ?
Ayat celaka : Kamooh tenga buwart aperwh ?

Ya, aku tahu singkatan CER tu. *gelak. Kadang kadang aku rasa macam ayat cacat ja. Kesian kan, orang dulu dulu penat fikir ayat paling 'cantik' untuk kita cakap harini, tapi byk dah yg ditukar dan diringkaskan. Blabla, aku cakap macam cakap dekat diri sendiri pulak kan ? HAHA , aku pun ringkaskan jugak. Saja bikin panas.


No comments: