chapter 20; God created me with love.

27 April 2010

baguih hang wat aku sedaq :)

Kita dok puji artiss2 luar negara yg bukan islam, kita kata lepa cun, hensem, abes baguih. Syok sendiri kita nohh dok bangga-banggakan lepa. Lepa kenai kita dak ? Lepa penah pikiaq dak kita wujud, kita dok megahkan lepa, sedangkan tadak faedah pon semua tu, tadak syafaat pon noh ? Tadi aku terpikiaq, dok kat library, kawan aku kata :

Kawan : Wey, kita dok puji2 artis bukan islam, dok kata ensem la , tapi kat akhirat nanti macamna muka lepa ek ?
Aku: A'ah, betol gak nohh. aku baru terpikiaq.

Time kawan aku "membuka mata" aku dgn statement tu, baru aku tercakap " whoahhhh betol gak noh".
haha, btw, taksalah nak minat, tapi jgn lebih2 lak. Yg tadak faedah tu kita dok "angkat" sgt dea smpai tinggi. Tpi yg kita wajib memuji tu yg kadang2 kita terlupa kan ? Aku pun bukan baik sgt, aku just nak bukak mata2 yg still "diwarnai" oleh benda2 ni semua.

Sama2 renungkan...

No comments: