chapter 20; God created me with love.

13 May 2013

The jerk of me.

Assalammualaikum.

Aku ada jugak sisi jahanam waktu kecik dulu. Kalau hampa tengok aku punya older post ni, yg whatpubertydidtous tu, gambaq atas belah kanan tu aku macam nak lempang diri sendiri ja.

Cerita tu ada kisah disebalik kejadian k. Aku baru balik dari main dekat taman permainan depan rumah aku. Ya know, sampai sekarang aku boleh rasa belengas nya aku. Belengaih means selekeh, busuk, kotor & sebagainya yg negatif la. Aku benci keadaan aku waktu tu. Dengan kaki berpasir, dengan peluh dekat celah leher, dengan bau badan yg ntah apa2, rasa bahang panas waktu tu buat aku rasa aku geli dengan diri sendiri.

Dalam hidup ni, kita akan ingat setiap terperinci dengan benda yg kita dah buat. Sebab kita ingat benda tu mungkin sebab benda tu yg kita rasa paling baik & paling teruk kita pernah buat. Dan aku cuma ingat yg buruk ja. Hahahaha.

Antara yg paling teruk aku penah buat waktu kecik dulu is, tertinggal beg sekolah. Cerita ni akan jadi modal waktu mama sembang dengan sesapa pasai aku. Nak cerita betapa bongoknya aku waktu tu. Aku okay ja sebab aku rasa awesome ada cerita camtu. Bukan senang bebudak comel macam aku tertinggal bag kat rumah & sampai sekolah ja cari bag takda.

Lepas tu waktu dekat cameron highlands, aku bebai pasaipa taktau & bertindak bodoh dengan baling cincin emas dalam bilik ayaq & guess what cincin tu masuk dalam lubang & hilang sampai lani tak jumpa yay atyn yay im so clever, im so rasional, im so good, im a good child ever YAY!

Aku tak ingat sangat aku kena maki dak waktu tu. Kakakakaka.

Lepas tu waktu petang waktu arwah tok ah ((my late grandma)) dok ada, pukul 5 petang sharp aku akan mandi dengan dia. Tengok dia basuh gigi palsu dalam bekas tu, aku mandi bawah paip ayaq. Lepas mandi tak sah lah atyn roslan kalau tak kena perang bedak. Tok Ah akan buh bedak macam seguni dekat muka aku. Trademark tok ah yg sampai sekarang jejiran aku akan ingat.

Lepas mandi, tok dah pesan dekat aku jangan main kotoq sebab dah mandi. Aku pulak pesen tak dengaq cakap, kat mana along & kawan2 kami terjun selut, kat situ gak aku terjun. Balik rumah dengan kaki penuh selut, dengan peluh merata ceruk, tok ah ambik ranting kayu pokok ceri ((tempat dia dengan jejirans lepak)) terus tibai betis aku sambil membebel sebab kotoq. Kan dah mandi. Wiwiwiwi i miss her so much. Tokwan Omaq, tok Tom, tok Sapaq & tok Ah mesti tengah seronok sembang dalam syurga kan? If only depa ada lagi, haih idk what to say.

Tudia tudia atyn roslan waktu dulu dengan gown ((ekceli aku banyak gila gown camni)). Hahaha
Serabut aku macam dejey. Meluat tengok gambaq diri sendiri. 


Selit sikit, aku dilahirkan waktu Tok Safar ((my dad's daddy)) meninggal. Kira dah 19 tahun dia meninggal. Aku tak pernah rasa kasih sayang seorang tokwan. Yg dok ada pun Tok Ah. Tu pun sat ja aku dengan dia. Umoq aku 8 tahun dia meninggal. Waktu tu aku paling rasa erti kehilangan ya amat. Dia jaga aku baik sangat. Aku demam dia yg bersekang mata jaga aku. Yg suap aku. Rindunya adik dekat riba tok. Tok tunggu adik nah, nanti kita jumpa kat Sana adik nak tidoq atas riba tok :'( Tok Omaq & Tok Tom ((my mama's parents)), aku tak pernah jumpa langsung sebab aku keluaq tengok dunia depa dah takda dah. Tapi base of what mama told me, aku sure tokwan & toknek aku orang baik. Sebab ramai kenai depa. May Allah bless their soul. Only Allah knows how much I miss & how much I wanna meet them.

Okay done about them. Aku nak cerita apa lagi pasai sisi aku yg paling teruk sekali ni? Hmm. Oh! Ada lagi satu habit dengan aku. Tapi aku rasa sekarang takdak dah habit tu, alhamdulillah. Ya know what? Makan tak sah kalau tak tumpah atas baju. Kalau tak tumpah tu bukan atyn roslan yg rakyat patut bangga lah. Mama orang paling hangin  satu badan kalau ada benda tumpah atas baju. Wkwkwkwkwk. First time pakai baju dok okay lagi sampailah since makan. Kali kedua pakai baju tu konfem KONFEM punya ada kesan kotoran ketegaq nak mampuih disitu. Hahahaha.

Tu jela kot. Hampa ada dak benda paling hampa ingat dalam hidup hampa waktu kecik? Kalau ada cerita lah.

Bye everyone. Take care! (:

No comments: