chapter 20; God created me with love.

08 May 2013

Kemenangan

Assalammualaikum.

Harap semua sihat & ceria.
Aku sihat, aku ceria.
Alhamdulillah, syukur aku panjatkan kepada Allah.

PRU13 baru selesai. Buka buku baru, buku lama kita tutup.
Jangan bakar, kita simpan.
Kalau bakar, kita boleh lupa.
Kalau simpan, kita boleh buka & baca apa yg kita lalui.

Buku 5 tahun sebelum PRU13 merupakan buku yang paling derita,
buat abah.
Tak payah tanya. Sebab biar kami rasa apa yg kami lalui.
Ditindas, dipergunakan, diperolok-olokkan.

Depa ingat roda berhenti berputar,
depa silap.
Roda terus berputar.
Allah ada. Malaikat ada.
Sekarang masanya roda kembali berada diatas.

Alhamdulillah.

"BN kembali rampas semula Kedah".
Merupakan perkara paling gembira buat aku.
Lebih2 abah.
Riak wajah dia ceria, bersinar gila.

Syukur padaMu Allah,
tiada kuasa selain kekuasaanMu.

Memang--
Memang Dia bagi kami 5 tahun mencabar
sebab kami tak pernah terasa cabaran hidup sebenar.

Banyak kami lalui bersama.
Penuh gelak tawa & duka.
Boleh kenal mana kawan & mana lawan.
Allah buka hijab kami untuk lihat semua tu.
Allah bagi kami peluang rasa semua rasa perit, pahit.

Aku rasa,
sekarang Allah nak bagi kami rasa pelangi.
Rasa manis.
Insha Allah.
Dia berkuasa. Dia Maha Mengetahui. Dia yg Memakbulkan.

Buat yg pernah menindas,
ingatlah, kita ada Tuhan,
Dia yang SATU,
Dia tahu, Dia nampak, Dia dengar.
Dan, Dia balas.

Alhamdulillah. Permudahkanlah hari hari kami yg mendatang.

Terima kasih utk penggembaraan ini.
Terima kasih.

No comments: