chapter 20; God created me with love.

14 March 2013

Iyakan saja

Assalammualaikum.

Pagi tadi aku pi interview dekat aloq setaq. Now, credits to along & abang wan sebab tolong bawak & siap tunggu sampai sejam dalam kereta. Aku sekarang ni takda rasa nervous dah nak interview. Rasa macam takda apa langsung. Yang baru nak pi interview terketaq ketaq tu buat teruk, padahal bukan teruk pun weh. Interview tu macam hang berak ja. Hang kena teran pelan pelan ja sampai dia keluaq sendiri. Lepas dah selesai, lega. Kan? LOL.

Aku tengok job ni dalam mudah.com. Aku pun email resume. Dok esok tu depa call aku suruh mai interview. Aku on ja sebab gaji 1k jugak, banyak gila babi tokhang shuffle dengan aril af. Kakakakaka. Excited aku kalah toknjang hang.

Waktu sampai pukui 10.45am. Aku orang first kot wehhhhhh. Hahaha. Waktu aku naik tangga tu ada orang lain ikut aku, aku pun cecepat siot panjat tangga. Lol. Lepas dah isi dah aku bagi kat kakak depan tu. Aku pi duduk tunggu. Lepas tu ada perempuan tu datang bajet macam ada degree siot. Dalam hati aku memang rasa peluang tu tipis dah. Perempuan tu duduk tepi aku lepas dia isi borang tu, tanya2 pakai SPM jugak. Ceh, gaya macam ada degree kemain. Hahahahaha.

Dia duduk tepi aku siap sembang lagi. Aherherher. Tunggu manager tu sampai sejam. Dalam hati aku ni maki kemain oi. Lepas tu dia sampai siap buat kalut cari tie lah apa lah. Lepas tu kakak depan tu suruh aku masuk dulu sebab aku kan orang first datang interview. *flip hijab* *menari gangnam style + harlem shake* *nyanyi lagu Sayang* *cium siku sendiri* LOL

Sesampai manager tu, kakak tu panggil aku dulu sebab aku kan orang first yg sampai. Phew seronok k jadi orang first datang interview ni. Aku masuk sembang, gelak, bertampar, main game, belajar gitar, makan, lepak dengan manager tu, aku keluaq. Aku pi jumpa perempuan-bajet-ada-degree-padahal-level-sama-dengan-aku-ja-puih tu. Then aku blah. Dia takda tanya banyak pun manager tu. Dia tanya aku datang buat apa, aku jawab dengan penuh tatasusila & berani sikit "rahsia....". Dia bangun & lempang aku.

Mengarutnya aku cerita. Hahahaha malas aku nak cerita aku buat apa dalam bilik tu dengan dia, biaq jadi rahsia sudahlah. Kakakaka cemas tak aku taip camni? Fuck you pikiaq bukan-bukan.

Balik tu kami singgah makan. Lepas makan terus balik rumah. Sesampai rumah aku tunggu sampai ke petang tunggu depa call aku. Manager tu cakap kalau call bermakna dapatlah. Kalau tak, tak dapatlah. Tengok tengok call. Aku jawab penuh semangat padahal aku lena waktu tu. Dia cakap esok datang bawak notebook & pen. Aku pun iyakan saja. Dia suruh datang pukui 9.30am. Jawatan sbg penolong pengawai operasi akhirnya menjadi milikku. Wuuuuuu.

Malam tu dapat konklusi, aku takyah pi kerja sebab jauh. Ya, abah & mama suruh. Aku pun iyakan saja. Seronok kan? Ya, aku tahu.

Esok ada interview lagi dekat Tanah Merah. Kali ni dekat saja, boleh kot.

Okay aku penat dah menaip, rasa macam nak lempang tok hang ja. Bye everyone.

Nah bye 







No comments: