chapter 20; God created me with love.

06 March 2012

Little trip

Assalammualaikum.

Sabtu haritu aku pi Langkawi dengan along. Memandangkan mama & abah sibuk sangat, kami dua orang jela pi sana. Soal tempat tidur & makan aku tak berapa nak ambik port sangat sebab dah tau semua dah disediakan kat rumah tunang along.

Clear tak lagi aku bagitau kat mana tempat kami tidur?

Masa bertolak tu aku dok terfikir something ja yg merungsingkan kepala aku,

Adakah aku akan bertahan?

Adakah aku takkan muntah?

Kalau aku muntah jakgi konfem malu tahap teruk.

Semua tu macam berhantu gila dekat kepala otak aku. Seb baikkkkkk tak muntah. Muehehehew.

Sampai ja sana terus abang Amzar ambil kitaorang. Kami terus gerak ke surau dekat dengan rumah dorang sebab ada kenduri. Makanan takyah cakap la, memang sedap habis sebab tok abang amzar yg cute tu yg masak.

Baru teringat yg gambar dengan tok takda :(

Lepas tu balik rumah sebab nak tukar baju sebab baju aku tu macam panas tahap lembu naik kereta Jaguar. Lepas dah tukar baju kami terus gerak ke Cable Car. Pheew cable car memang awesome sangat. Tinggi nak mampus. Gayat jugak aku ni walaupun masih sempat buat muka cute & bersemangat. Muehehehew

Lepas tu gerak ke mana ntah aku tak ingat. Jap jap loading otak..................................99%!

Hahahahaha. Lepas tu kami gerak ke Pantai Cenang yg sudah beralih menjadi Pantai berbikini senegeri Kedah. Apa tindakan kerajaan dengan kes ni? Serious aku macam terkejut dengan Pantai Cenang yg pada umumnya memang tanah Melayu, penuh dengan botol arak, bikini & dll. Seriously rasa asdfghjkl gila. Aku pulak Malaysia rasa tak selesa lepak kat situ lama-lama. Sedih tak? Kita sendiri tak selesa dengan negeri/negara kita.

Dan sudah cerita soal Pantai Cenang tu. Buat sakit hulu hati ja bila fikir balik.

Lepas tu balik rumah sebab nak siap-siap ada kenduri dekat surau lagi. Ada malam berendui. Ntah betul ke tak aku eja taktau. Ala, malam bagi bayi-bayi naik buaian tu. Best jugak ah makanan dia.

Lepas tu kami gerak ke pasar malam. Aku shopping sakan kot. Tak sedar duit dah nak habis. Siak betei. Hahahaha.

Then balik tidur dengan muka letih. Bangun pagi terus cabut balik Jitra. Sebelum balik Jitra sempat lagilah singgah beli cokelat dekat orang-orang Jitra.

Mohhh ler layan picture dulu ye dok?



















No comments: