chapter 20; God created me with love.

28 April 2011

Hari Bodoh diri sendiri

Assalammualaikum.

Entah kenapa, aku buat apa untuk hari ni asyik tak jadi memanjang. Aku sorang jela sedaq benda ni dok jadi. Awai-awai pagi dah jadi, bila aku kena main sakan dengan bos tukang kutip duit kutu. Seingat aku, tiap-tiap hari aku bayar, tapi entah kenapa ada 'sangkut' pulak. Duit tinggal lagi seringgit dalam poket, aku down untuk seketika.

Lepas tu angin 'baik' datang balik, aku sambung gelak-gelak dengan kawan-kawan yang lain. Pelik. Sedangkan masa tu hati aku memang cukup down. Yela, duit takda nak makan, kelas sampai pukul 3.

Lepas tu masa rehat, berbekalkan RM1 yang aku ada, aku try mintak dengan kawan lagi 20$. Sejak-sejak kementerian tak bagi pelajar makan nasik lemak, sandwich jela jadi pemuas nafsu makan ni. Masa makan tu, aku rasa macam sandwich tu ibarat nyawa terakhir aku. Lepas ni poket aku dah kosong. Sadis gila. Macam tak balik rumah pekena nasik campur dah kan?

Kembali ke cerita sandwich. Entah kenapa celaka betei kantin harini. Sandwich yang selalu aku beli, dah tak rasa macam sandwich. Rasa macam makan selipar koyak. Kemudian aku doa dalam hati, mintak-mintak ada kes keracunan makanan, boleh aku 'tekan' pihak kantin berjuta-juta ringgit. Iye dak? Tapi takda kes pun. Heh.

Tadi aku baru ja sapu sampah rumah. Tengah nak angkat bekas letak makanan burung tu, boleh pulak jatuh kan. Terpaksa aku kutip satu per satu benda sehalus makhluk halus tu. Dugaan! Dah la banyak. Nak jugak aku tendang tingkap rumah, tapi memandangkan tingkap yang aku nak tendang tu pun, tingkap bilik mama, sabor jelah~

Sekarang baru 7.19pm. Entah apa pulak yang jadi nanti.

Stres!

No comments: