chapter 20; God created me with love.

04 November 2010

P.RAMLEE Dimana kan ku cari ganti?

SALAM SATU DUNIA,



Aku sebak sangat dengar lagu ni. Bagi aku P.Ramlee tiada ganti. Aku menangis bila tengok Bio P.Ramlee dekat History Channel hari Ahad haritu. Tak sangka seniman yang aku ingat dia bahagia selama hayat dia, sebenarnya menderita.

Paling sedih bila Aziz Satar cakap kali terakhir dia jumpa P.Ramlee, dia sedang makan. Makan apa? Nasi dengan telur goreng ja. Betapa hebatnya dugaan buat seniman agung yang tiada pengganti ni. Takdir kan.

Tapi paling tersentuh bila dengar artis Malaysia record balik lagu ni. Memang best. Tahniah. Tapi part Bunkface tu ja aku tak berapa nak gemar. Yang lain memang mantap habis!!

P.Ramlee, tiada insan dapat menggantikan beliau. Al-fatihah :)

No comments: