chapter 20; God created me with love.

10 November 2010

math is killing me softly

SALAM SATU DUNIA dan salam exam,

Keluar mulut singa, masuk mulut buaya pulak. Lepas habis paper 1 math, esok paper 2 pulak. Natang babi apa susah sangat math ni haa? Sapa yang exam dapat A+, aku taktau otak jenis apa. Memang boleh dibanggakan. Otak RM40juta.

Time exam tadi semua pakat-pakat nganga. Ada yang dok buat confident kira guna calculator, last-last jawapan haram apa pun tak dapat. Bila aku cakap kat sorang budak ni yang dia pandai buat math sendiri, dia gelak. Aku heran jugak, last-last tanya dia boleh buat ka tak, dia kata tak boleh. Aku tanya dia lagi sekali, 'hentam ja ka?', selamber ja dia jawab 'ha'ah kami hentam.'.

Pastu tadi hang kira menatang haram jadah apa bukan main lama? Confident ja aku kata dia boleh buat. Haih. Esok aktiviti kedua pulak, menganga lagi time math.

Math? Takdak word lain nak describe.

No comments: