chapter 20; God created me with love.

19 November 2010

Mak pangkah anak sendiri

SALAM SATU DUNIA dan salam perayaan,

Semalam aku bagi lah kat mama cerita-cerita rakyat kan. Aku cerita pasal hantu tokwan si Nina ni balik cari Nina sebab ambik daging tokwan dia. Kalau sapa pernah dengar cerita ni, dia tau lah. Sapa taktau nanti aku cerita okey?

Lepas habis cerita kat mama, aku tau majoriti mama nak angkat jari tengah dekat aku mencecah 99.99%. Pasal dia tak angkat mungkin sebab dia ingat yang aku ni anak dia.

Lepas tu mama bagi teka-teki pulak dekat aku dengan along. Dia mulakan cerita dia macam ni.

MAMA : Taparam ada seekor kucing. Kucing dia ni suka sangat melompat sampai bumbung. Satu hari                                        kucing Taparam hilang. Lepas tu kucing yang hilang tu kucing sapa?

KAMI : KUCING TAPARAM LAH!

MAMA : Lahh, tak sangka adik dengan along cinta Param.

KAMI : Huh?!

MAMA : Yelah, KUCINGTAPARAM. ( cuba sebut ). Macam maksud KUCINTA PARAM, kan?

KAMI : *Nak saja angkat jari tengah. Tapi mak kan, terima sajalah. :)

No comments: