chapter 20; God created me with love.

02 November 2010

BANJIR 2NOV 2010

SALAM SATU DUNIA dan salam banjir,

Pengalaman semakin dewasa ni semakin 'sharp' untuk aku ingat. 5 tahun lalu, pernah sekali jadi banjir macam ni. Tapi masa tu aku masih mentah, tak reti apa tu banjir.

But now, aku tau macam mana susahnya hadapi banjir. 2 hari hujan berturut-turut. Tak berhenti. Dan yang ni lah hasilnya. Taman aku digenangi air.


Pagi semalam around 1am aku dengan along memang tak boleh tidur. Masa tu hujan lagi. Sebab ramai yang dok lalu lalang depan rumah. Sat lori, sat motor, sat kereta. Nasib baik basikal takda bunyi, kalau tak jenuh. Ambulans pun ada. 

Lepas boleh tidur, mama gerak pulak. Mama cakap semua jalan dah tutup. What?! Exam macam mana? OMAIIII. (tapi syok gak exam postpone!) 

Sampai 4am tak boleh tidur dengan jiran aku. Sebab ambil langkah berjaga2. Lepas tu tidur sat sampai 7.30am. Bila aku bangun ja, macam ni dah depan rumah aku,


Tapi harini cerah. Matahari yang sebelum ni malu-malu nak keluar, keluar jugak. Alhamdulillah rumah aku tak kena apa-apa. 


1 comment:

Anonymous said...

In my opinion you commit an error. I can defend the position. Write to me in PM, we will discuss.

[url=http://www.graj24.pl/darmowe-gry_platformowe.html]gry platformowe[/url]
| [url=http://www.graj24.pl/darmowe-gry_strategiczne.html]gry strategiczne[/url]