chapter 20; God created me with love.

17 November 2010

Aku tak suka! Aku tak suka la!

SALAM SATU DUNIA dan salam perayaan,

Facebook, Twitter, Myspace, Yourspace, Ourspace. Semua orang ada. Aku pun ada. Bila dah ada tu takkan nak tengok saja kan? Mesti nak berkomen-komen, bermesej-mesej, dan banyak 'ber-ber' lagi lah.

Aku paling sakit hati dengan manusia yang baru belajar mengeja. Yang selalu tulis jenis short-form. Aku rasa macam cacat pun ada. Short-form sampai kadang-kadang aku tak paham atau salah faham.

Contoh pertama :  Ank dowk watperh?


Ayat betul : Hang dok buat apa?

Ini membuatkan aku salah faham dengan perkataan 'Ank' tu. Dulu aku ingat perkataan tu 'Anak', rupanya 'Hang'. Manalah tau kan, budak-budak sekarang buat gelaran selamber ja kat kawan-kawan dorang.

Contoh kedua : huHH!!! bENgaNg gLeRr!!!paNAs hatII jeW...NsiB bAeK jew bdx TwOo..!!!panaS , panAs , Panas!!!!!!!

Ayat betul : Huh!!! Bengang gila!!! Panas hati saja... Nasib baik ja budak tu..!!! Panas , panas , panas !!!!!

See, paham-paham sendiri lah ye. Aku muak gila dengan percakapan macam ni. Sampai aku tak paham dan boleh buat aku salah faham. FUCKED UP.



No comments: