chapter 20; God created me with love.

20 June 2010

BABY , dalam kenangan.

Ya Allah, cubaan yang Kau berikan kepada hamba-Mu ini terlalu berat untuk aku galas. Terlalu berat untuk aku tanggung. 

BABY JUNGLE. Meninggal pagi tadi. Aku dah siap-siap nak pi sekolah, mama panggil. Aku tengok baby dah ditarik nyawa. Aku tau ajal dia sudah sampai. Aku pi kejutkan abah, sambil ayaqmata jatuh dah. Tunggu punya tunggu, mama cakap "baby dah tadak". Aku terduduk sambil menangis. 

ALLAH HUAKHBAR..

Then abah call jiran aku,mintak tolong dia tanamkan. Aku tak pi sekolah harini. Aku pun ikot jiran aku pi tanam. Aku suruh dia tanam bawah pokok aku selalu lepak. Lepas ni aku lepak tidaklah berseorangan, berduaan dengan baby. 

Abah dah cakap, kalau aku berjaya bela dia sampai dia besaq, memang aku hebatla. Sebab baby bukan kucing biasa, bukan kucing kampung, bukan kucing siam, bukan kucing parsi, tapi kucing lain. Bukan calang-calang kucing. Kucing yg berketurunan harimau. Aku tak tipu, tu pasal aku tak pernah upload picture dia dalam blog atau Fb atau Ms. Cuma aku pernah upload dekat blog rahsia aku ja. Tu pun bukan orang tengok.

Lepas ni dah takda dah baby kejar aku. Takda dah tidor sebantal dgn aku. Takda dah aku bg dia susu. Takda dah dgr suara dia yg garau menakotkan tu. 

Ya Allah, aku rindukan dia.. Kenapa ambil dia dari aku awal sangat ? Tadi aku tidur, dua kali aku tidur harini, setiap aku tidur, mesti aku mimpikan dia.. BABY JUNGLE, KAKAK RINDU KAMU. KAKAK RINDU PERUT KAMU YG BAU SUSU TU.. 

No comments: