chapter 20; God created me with love.

24 April 2010

Duet, kau memang kejam kan ?

Duet atau gembira selamanya ? Duet leh bertahan berapa jam ja, tapi bila dah saling ber"HAHAHAHA" , sampai kemati pon kita ketawa kan ? Kenapa manusia sekarang lebih pentingkan diri sendiri ? Tak pikiaq org lain langsung.

Aku sedih bila dgq cerita rumah yg selalu kami ramai2 kumpul, rumah yg kami sama2 gelak, rumah yg kami sama2 settle kan masalah, rumah yg selalu buat kenduri besaq2, rumah yg melahirkan byk jugak baby, rumah yg selalu dikaitkan cerita hantu, rumah yg penoh dgn penghuni bila time raya, rumah yg penoh dgn makanan sedap2, rumah yg penoh dgq tangisan si bayi kecil, rumah yg agak serabut, rumah yg byk bilik, rumah yg bila pagi bru tutup pintu, rumah yg byk kenangan NAK KENA JUAL. 

Aku sedih. Aku sebak. Aku gelisah. Pasal duet ja ? ? Kau kejam betol duet. Kadang2 aku benci jugak, tapi kadang2 aku terdesak memerlukannya. Aku akan terus berdoa , supaya jgn dijual rumah tu. Rumah tu byk kenangan. Pahit , manis..

Nanti bila dah jual, kita nak kumpul kat mana ? Rumah aku ? Rumah dea ? TAK SAMA.. Walaupun rumah tu selerak, itu dah jadi kebiasaan, rumah tu penoh kenangan, takkan sama dgn rumah2 yg lain.. Sebesar mana rumah lain, takkan seindah rumah tu. Secantik mana rumah baru, tak semeriah rumah tu..

Sebaknya hati aku...

7 comments:

pakcikLie said...

alahai sayangnyer...kalu nak jual juga carilah pembeli dari kalangan keluaga...rasa teringat boleh tumpang singgah.

pakcikLie said...

alahai sayangnyer...kalu nak jual juga carilah pembeli dari kalangan keluaga...rasa teringat boleh tumpang singgah.

atyn said...

pkcikLie : tulahh, setengah family yg tanak jual nk bli umah tu, termasok mama atyn. tp nk buad camna....... :(

Anonymous said...

Atyn ! Aku sokong . Aku sdih gak . Psl duit lah abg ngan adk bertekak xbertgur . Psl duit gak la, kebhagian nk hncur . Jgn jual rumah tu !! Sory, emo sket. Haha.

atyn said...

anonmymous : yayaya, betol . aku taw. sedih, sbb aku ngn sepupu aku semua rapat :) tido pon skali. even ngn laki2.
hahahahaha =.='
btw, siapakah anda wahai anonmymous tercinta ?

Anonymous said...

atyn ! hahah :)
ni aku icha lar..
hahha
aku bg mak chaq bce ,
smpai nangis2 tau..
err, mmg xstuju ni..
ye, anda sememangnya rapat dgn semua sepupu kite.. :)
(kejap gune icha, atyn, kejap gune aku kau, mne satu ni ? hahah, penin ! :))

atyn said...

laaaa , icha kaa..
hahahah
wat keja kantoi bg mkchaq baca. :0
hahahh